شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور دست به تظاهرات در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی زدند، گفت دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: یوم الله «سوم خرداد»، مولود مجاهدت‌های غیور مردان و دلیر زنانی است که مرگ سرخشان، دوباره برگ سبز را بر تن تکیده نخل‌های «خرمشهر» رویاند.

پکن - ایرنا - سفیر ایران در ژاپن با بیان اینکه سازمان های بین‌المللی در خصوص آوارگان فلسطینی کوتاهی زیادی کرده‌اند گفت: هفت دهه است که فلسطینی‌ها به زور اسلحه، تهدید فیزیکی، قتل، غارت و کشتار از موطن خود رانده شده و سازمان های بین‌المللی در برابر این جنایت آشکار صهیونیست ها سکوت کرده‌اند.

تهران - ایرنا - «سرخیو آگوئرو» قصد جدایی از منچسترسیتی را ندارد و به شایعات مبنی بر حضورش در سری آ ایتالیا پایان داد.

تهران - ایرنا - معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی طبق اطلاعیه‌ای نحوه انجام فعالیت‌های بین‌المللی و پژوهشی این دانشگاه در شرایط کرونا را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نماز عید سعید فطر در 2 هزار بقعه متبرکه کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

تهران - ایرنا - نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» مدت زمان بهبود یافتن بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

تبریز - ایرنا - مسوول ستاد استهلال آذربایجان‌شرقی گفت: 4 گروه رصد هلال ماه در شهرستان های مرند، مراغه، اطراف صوفیان و تبریز برای رویت هلال ماه شوال در استان استقرار یافته اند.

یزد - ایرنا - رییس اداره مخابرات مهریز گفت: مشترکان زیرپوشش این اداره در شهرستان سه میلیارد و 500 میلیون ریال بدهی دارند که پرداخت به موقع آن به اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات کمک می‌کند.

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حیاتی‌ترین مسئله، جمعیت و فرزندآوری است گفت: این موضوع در کشور رو به کاهش و تبدبل شدن به یک بحران است که توطئه بزرگی از سوی دشمنان محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از روز سه شنبه 6 خردادماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

یزد - ایرنا - به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد (سالروز آزاد سازی خرمشهر) روز شنبه با حضور جمعی از مسووالان و مردم قبر سومین شهید محراب، شهدای گمنام و شهدای مدفون در خلدبرین یزد گلباران و عطرافشانی شد.

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هفت رسته بخش کشاورزی به رسته‌های آسیب دیده از کرونا اضافه شده است، یادآوری کرد: حمایت های پیش بینی شده دولت در راستای جبران خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی و خدماتی متاثر از شیوع ویروس کرونا تنها مشمول بخش‌های غیر دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

یزد - ایرنا - فرمانده سپاه الغد یزد گفت: فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اوج اقتدار رزمندگان اسلام و درس عبرتی برای دشمن است که دیگر خیال تجاوز به میهن اسلامی ما را نداشته باشد.

بوشهر - ایرنا - کارشناس بانک ژن و مسئول درمان حیات وحش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: یک حلقه طلحه مار و یک بهله سارگپه در نقاهتگاه این اداره کل تیمار و در طبیعت رهاسازی شد.

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بااشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: باید کمک کنیم تا کرمانشاه به جایگاه واقعی خود در گردشگری برسد.