شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس سند مجاهدت و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، گفت: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر روزی ملی، حماسی و غرورآفرین برای ملت ایران است.

بندرعباس - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعت بعد از ظهر امروز شنبه، رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان همراه با رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد، گاهی با خیزش گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تا پایان هفته جاری تمام مسیرهای منتهی به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان مسدود می‌شود.

کابل - ایرنا - دفتر شورای امنیت ملی افغانستان مدعی شده است که گروه طالبان در ماه مبارک رمضان 146 غیر نظامی را کشته و 430 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ماهشهر برای دومین روز رکورد دار بیشترین میزان رطوبت هوا (پدیده شرجی) در سطح استان بوده است.

بغداد - ایرنا - «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز (شنبه) در دیدار با «ناصر حسین الشبلی» وزیر حمل و نقل عراق تاکید کرد که شرکت های ایرانی آماده انتقال دانش و تجربیات خود در حوزه راه و حمل و نقل به عراق هستند.

گچساران - ایرنا - فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: رزمندگان این استان با تقدیم 44 شهید و 20 آزاده نقش اثرگذاری در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر داشتند.

شیراز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌های این شهرستان هجوم سنگین و بی‌سابقه‌ای آورده‌اند گفت: در دو دهستان هنگام و زاخرویه از بخش مرکزی این شهرستان عملیات مبارزه آغاز شده است.

شهرکرد - ایرنا - فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج دانشجویی استان در رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه شهرکرد اقدام به آماده‌سازی یک هزار بسته معیشتی جهت توزیع میان اقشار آسیب دیده از کرونا کرد.

اهواز - ایرنا - نماینده وزیر بهداشت در امور اجرائی کرونا در خوزستان گفت: در صورت تقویت نکردن تعامل بین بخشی، روند درمان و ریشه‌کنی کرونا در استان به تاخیر می‌افتد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح «دست یار» جمع‌آوری کفاره روزه برای تامین نان نیازمندان توسط این جمعیت خبر داد.

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نماز عید سعید فطر در مساجد و حسینه های استان برگزار می شود.

تبریز - ایرنا - پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز تعداد 150 بسته معیشتی را بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر این کلانشهر توزیع کرد.

قزوین - ایرنا - برای نخستین بار گیاه "کینوا" معروف به خاویار گیاهی در شهرستان بوئین زهرا کشت شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با به کار گیری فناوری نانو، زیست فناوری و با استفاده از سلول‌های سازنده رگ انسان عروقی با قطر کم، در مقیاس آزمایشگاهی تولید کنند.

کرمانشاه - ایرنا - دوران بارداری یکی از زمان‌های حساس و پرهیجان برای زنان محسوب می‌شود که این اتفاق مهیج در روزهای کرونایی با چاشنی نگرانی و اضطراب آمیخته شده و به دلیل اهمیت بالای این موضوع 100 درصد مادران باردار کرمانشاهی مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.