یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: مدارس باید امتحانات پایان ترم پایه نهم را براساس آیین نامه‌ها به صورت حضوری برگزار کنند و برگزاری امتحانات مجازی پایان ترم پایه نهم بر خلاف آیین نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است و مجاز نیست.

تبریز - ایرنا - فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در آزادسازی خرمشهر نقش بسیار مهم و محوری داشت و اگر چنین نبود، سرنوشت عملیات بیت‌المقدس و دفاع مقدس معلوم نبود.

قم - ایرنا - مدیرروابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: شرکت دانش‌آموزان در امتحانات مدارس این استان به‌جز پایه‌های نهم، دوازدهم و مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور، حضوری نیست.

تهران - ایرنا - «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا در دومین همکاری خود با «جیمز پترسون» نویسنده سرشناس آمریکایی، رمانی را در دست کار دارد که در سال 2021 منتشر خواهد شد.

بغداد - ایرنا - «مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش امروز (شنبه) فاش کرد که این ائتلاف اکنون حدود هشت هزار نظامی از 30 کشور و ملیت در عراق دارد.

یزد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از نمازگزاران عید فطر در این استان خواست سه نکته کلیدی را رعایت کنند که اقامه نماز در فضای باز یکی از این نکات است.

تهران - ایرنا - مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ وجه علاقه ندارد که لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 را نیمه تمام بگذارند.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: دولت دکتر روحانی همواره توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان این استان داشته و تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و 700 تخت بیمارستانی در این استان به بهره برداری می رسد.

تهران - ایرنا - دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قو ا (مدظله العالی) در پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت و از بین رفتن درد و رنج مردم در کشورهای اسلامی تحت ستم ظالمان خونخوار جهان و همچنین رفع مشکلات دردمندان از ویروس منحوس کرونا را از خداوند متعال خواستار شد.

تهران - ایرنا - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع با رصد دقیق تحولات جهانی و درک درست از توطئه‌های نظام استکبار بر این باور است که قدرت افزایی پیش برنده از راهبردهای پیروزی بخش ملت سرافراز ایران اسلامی در جهت تحقق اهداف متعالی اسلام است.

کرج - ایرنا - مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به تکرار حوادث غرق شدگی در رودخانه های استان گفت: مردم و گردشگران از حضور در حریم این رودخانه ها پرهیز کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: میزان سرمایه‌گذاری در صنعت برق در سال جهش تولید دو برابر می‌شود.

آبادان - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح پس از گرفتن مجوز از کمیته فنی تخصصی بررسی صلاحیت پروانه‌های بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری مجازی اختتامیه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی، در یادداشتی روایت دوازده سالگی این جشنواره را از نگاه خود مرور کرد.

شهرکرد - ایرنا - کتاب "قصه مثل‌های بختیاری" نوشته عباس قنبری عدیوی به قصه و مثل‌های مردم بختیاری می‌پردازد و از ادبیات شفاهی آنها گرفته شده است، این کتاب حاوی نکته‌های آموزنده و پند و اندرزهایی از منظر انسان شناسی فرهنگی، مردم شناسی و قوم شناسی است.

اراک - ایرنا - باغ وحش مکانی برای نگهداری حیوانات (اهلی و وحشی) است. در باغ وحش برای هر حیوانی قفسی را آماده کرده و اکثرا حیوانات را با جفت شان نگه‌داری می‌کنند و برای برخی حیوانات هم زیستگاه مصنوعی (اسارتگاه) ایجاد کرده‌اند و امکان تماشای حیوانات برای عموم مردم وجود دارد. باغ وحش ها در بزرگ ترین شهرهای دنیا به عنوان مراکز پژوهشی جانورشناسی اهمیت ویژه دارند. معمولا قفس‌های حیوانات درنده...