دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - زاهدان - سه طرح آبی امروز / پنجشنبه / با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و تعدادی از مسوولان سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس در ارتباط زنده با رییس جمهوری و وزیر نیرو در شمال این استان افتتاح شد.

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور عادی نیست، گفت: دولت و بخش خصوص در این استان برای عبور از مشکلات فعلی نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستند.

بیرجند - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته طلاق نسبت به جمعیت استان روند افزایش نسبی داشته است که باید به صورت ریشه‌ای با آن مقابله کرد.

یزد - ایرنا - رییس حوزه هنری یزد گفت: برای نخستین بار در آستانه روز جهانی قدس پویش «فلسطین آزاد» در فضای مجازی با حضور شاعران این استان آغاز شد.

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی فرمانداری سلسله گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و احتمال حضور گردشگران در مناطق گردشگری شهرستان، ورود خودروهای با پلاک غیر بومی ممنوع شد.

سمنان - ایرنا - اوپرت در فاصله 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر یکی از مناطق بی‌نظیر و چشم‌نواز گردشگری در شمالی‌ترین نقطه استان سمنان و جنوبی‌ترین نقطه مازندران واقع شده و با دیواره‌هایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی به شمار می‌رود.

ایرنا - آنکارا - محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: دولتها و ملتهای منطقه باید متکی به منابع و امنیت خود باشند و خودمان باید با همکاری هم امنیت منطقه را تامین کنیم.

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، تنظیم ارتباط و هماهنگی با تمام قوای حاکمیتی برای رفع مشکلات شهرستان‌ها را از اصلی‌ترین وظایف فرمانداران برشمرد.

تهران - ایرنا - سامانه نماگر کووید 19 مستقر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: نرخ رشد متوسط ابتلا به کرونا در کشور از 1.4 درصد به 1.48 درصد در 10 روز اخیر افزایش یافته است.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: بر اساس مجوز دانشگاه علوم پزشکی و تاییدیه وزارت ورزش فعالیت 30 رشته ورزشی در شهرستان‌های مانه و سملقان، اسفراین، شیروان و گرمه مجاز شناخته شد.

ایرنا - زاهدان - دومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در خاش سیستان و بلوچستان به همت سپاه این شهرستان و قرارگاه قدس، قرارگاه شهید میرحسینی و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) اجرا و افزون بر یکهزار سبد معیشتی میان نیازمندان خاش توزیع شد. عکس محمدامین میربلوچزهی

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تنها در صورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا میهمان‌پذیرهای استان مجوز فعالیت خواهند داشت.

ایرنا - شهرکرد - پیکر ناوبان یکم شهید "جعفر کوهی‌فایق" از شهدای ناوچه کنارک پس از اقامه نماز در مصلای امام خمینی (ره)، در شهرکرد تشییع و سپس در گلزار شهدا این شهر به خاک سپره شد.

شیراز - ایرنا - نماینده منتخب شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه روستایی در این شهرستان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: بودجه و اعتبارات محرومیت زدایی و منابع درآمدی دولت و نهادها باید منطبق با عدالت برای رفع محرومیت از روستاها اختصاص یابد و هزینه شود و کاهش مهاجرت و محرومیت زدایی در مناطق روستایی در اولویت قرار گیرد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز جهانی قدس و آزادسازی خرمشهر با تمرکز در فضای مجازی گفت: برنامه «کاروان پیروزی» در قالب حرکت دو تریلر با اجرای سرودهای انقلابی و مقاومت در پایتخت برگزار می‌شود.

همدان - ایرنا - معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: 315 گونه مهره‌دار جانوری در این استان شناسایی شدند که 26 درصد گونه‌های موجود در کشور را شامل می‌شود.