دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح سبز مزارع و باغات قم با اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت حفظ و تقویت خواهد شد.

سنندج - ایرنا - رییس پلیس راه بیجار گفت: راکب موتور سوار بر اثر تصادف با تریلی جان خود را از دست داد.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی لرستان گفت: ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی استان از امروز (یکم خرداد ماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به یک کارگاه بزرگ عمرانی از شمال تا جنوب تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با اشاره به آغاز نصب پایه اولین سکوی فاز11 پارس جنوبی، گفت: اگرچه این طرح در مقایسه با طرح‌های نفتی دیگر پروژه بزرگی نیست اما نشان می‌دهد که توسعه صنعت نفت ایران در شرایط تحریم متوقف نمی‌شود.

ایرنا - قصرشیرین - برداشت گندم از سطح 35 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی سرپل‌ذهاب آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود 65 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود. عکاس: سیروس صدیقی چگینی

رشت _ ایرنا _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت نخستین وقف سال جاری در این استان خبر داد و گفت: این وقف یک منزل مسکونی است که نیت واقف از آن توسعه و ترویج و انس با قرآن و اهل بیت (ع) است.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار به هموطنان درباره پرداخت فطریه و کفاره به صورت مجازی گفت: سودجویان و افراد کلاهبردار با تبلیغات در فضای مجازی؛ آرم، نام و اعتبار سازمان و نهادهای حمایتی و اجرایی کشور فعال در عرصه کمک‌رسانی را جعل می‌کنند.

شیراز - ایرنا - رییس مرکز منطقه‌ای و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: شاخص‌های ارزیابی نشریات از سال 98 بازنگری شده که هیات ممیزه دانشگاه‌ها باید در ارزیابی عملکرد علمی محققان، نشریات لیست سیاه را که شامل نشریات جعلی یا کم‌اعتبارند، ترتیب اثر دهند.

تهران - ایرنا - معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی برای بازفعال سازی یک هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط غیرفعال در سال 99 خبر داد.

کرج - ایرنا - سازمان بسیج رسانه استان البرز و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه البرز در بیانیه مشترک خود به مناسبت روز جهانی قدس آورده اند که فریاد آزادی قدس در جهان مجازی قوت قلبی برای مبارزان مقاوم فلسطینی است.

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با ایجاد پیوستگی باید فاصله سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی را به حداقل رساند و اگر این ارتباط عمیق و مداوم باشد، دولت در رسیدن به اهداف سازمانی موفق خواهد بود.

ساوه - ایرنا - اجرای طرح های آبخوان داری و مهار سیلاب در دشت زرندیه و بهره برداری از آن پس از 23 سال کام کشاورزان و باغداران به خصوص در بخش خشکرود را شیرین کرد و شواهد نشان از جان گرفتن دوباره این دشت دارد.

ایرنا - ساری - نخستین همایش استانی کتابت قرآن کریم با عنوان «مشق نور» با حضور 40 نفر از اساتید ممتاز خوشنویسی مازندران در عمارت خانه کلبادی ساری برگزار شد.

تهران - ایرنا - لیبروی پیشین تیم ملی والیبال ایران با قراردادی یک ساله به تیم سپاهان اصفهان پیوست.

مشهد - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: مسابقه مجازی " ای قدس، صبح نزدیک است" به همت این اداره کل آغاز شد.