شنبه 14 مهر 1403

فرازمند: خودمان امنیت منطقه را باید تامین کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرازمند: خودمان امنیت منطقه را باید تامین کنیم

ایرنا - آنکارا - محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: دولتها و ملتهای منطقه باید متکی به منابع و امنیت خود باشند و خودمان باید با همکاری هم امنیت منطقه را تامین کنیم.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اولوسال ترکیه که روز پنجشنبه پخش شد با اشاره به اینکه غرب در مساله کرونا یک امتحان موفق نداده است، گفت: در مبارزه با کرونا کشورهای شرق، آسیا و منطقه موفق تر از غرب عمل کردند. دولتها و ملتهای منطقه در صورتی که با تکیه بر منابع خود امنیت خود را تامین کنند، نیازی به وارد کردن امنیت نخواهند داشت.

فرازمند با اشاره به فرا رسیدن روز قدس (جمعه 2 خرداد 1399) تصریح کرد: امسال روز قدس باید باشکوه تر از هر سال برگزار شود.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به اعلام طرح معامله قرن در ماه ژانویه 2020 از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفت: در روز قدس سالجاری می باید این نکته را که معامله قرن یک توطئه است، برزبان آوریم. فلسطین از 72 سال پیش تحت ظلم و ستم است و قابلیت تحرکات فلسطین محدود شده و در شرایط کنونی فلسطین با دیگر کشورها امکان رابطه ندارد.

فرازمند با اشاره به اینکه طرح به اصطلاح صلح آمریکا و معامله قرن مورد حمایت قرار نگرفته است، گفت: تنها عدم حمایت از این طرح کافی نیست، کشورهایی اسلامی می باید همانند ایران و ترکیه در مقابل این طرح ایستاده و به آن واکنش نشان بدهند.

سفیر ایران در ترکیه در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای اخیر وزیر جنگ اسراییل علیه ایران در ارتباط با سوریه هم گفت: ایران به تمامیت ارضی و حاکمیت تمام کشورها از جمله سوریه احترام می گذارد و در چارچوب قوانین و به دعوت دولت رسمی دولت قانونی این کشور در خاک سوریه حضور دارد.

فرازمند ادامه داد، در مورد حضور ایران در سوریه نیز دو طرف با یکدیگر تصمیم می گیرند و این مساله ارتباطی به طرف هایی ثالث خصوصا رژیم اشغالگر قدس نمی باشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*