یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره این بیماری در بین مردم، فرهنگیان این استان دراجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت دارند.

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از 110 هزار ماسک درکانون های فرهنگی تربیتی کشور تولید شده است.

پنجشنبه، ساعت 9 صبح ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهور روحانی تشکیل شد. دو موضوع در این جلسه مورد بحث قرار گرفتند. آثار اقتصادی کرونا یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه بود. بنا بر گزارش‌های ILO، متوسط رشد جهانی در 2020 به 1/5 افت و اقتصاد دنیا 2 تریلیون دلار خسارت خواهد دید.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان توسعه تجارات از راه اندازی خط کانتینری بندر عباس به بندر سلطان قابوس در مسقط خبر داد و گفت: این خط که برای نخستین بار راه اندازی شده است از روز شنبه برای حمل میوه و تره بار به قیمت رقابتی شروع به کار خواهد کرد.

آستارا - ایرنا - رئیس اتاق اصناف آستارا گفت: فعالیت برخی صنوف نظیر پنچرگیری و عرضه لوازم یدکی وسایل نقلیه نوبت‌بندی شده‌است و تعدادی از آنها به خودروهای ستاد مقابله با کرونا، خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

تهران - ایرنا - محققان دانشکده داروسازی دانشگاه پیتسبورگ از یک واکسن بالقوه برای ویروس SARA-CoV-2 که عامل بیماری Covid-19 است، رونمایی کردند. این واکسن در آزمایش روی موش‌ها آنتی‌بادی‌های اختصاصی ویروس جدید کرونا را به میزانی تولید کرد که موجب نابودی این ویروس در بدن موش شد.

گنبدکاووس - ایرنا - پخت شیرینی یکی از راه‌های گذران مفید وقت در زمان قرنیطینه خانگی است که زنان قوم ترکمن استان گلستان با پخت خانگی شیرینی تاتارچورک (نان تاتاری) آشپزی خود را به آزمایش می‌کنند.

تهران - ایرنا - امام جمعه قم از مردم خواست تا با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر مقدمات ریشه‌کن‌شدن ویروس کرونا را فراهم کنند.

مهاباد - ایرنا - بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی تکاب با حضور در منازل اهالی به غربالگری، تب‌سنجی و کنترل فشارخون سالمندان اقدام کردند. عکس از: امیر خالق‌نژاد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت کمینه دمای 1.2 سانتی‌گراد زیرصفر، سردترین شهر آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود.

مشهد - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از وقوع بارش‌های بهاری و احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های این استان طی سه روز آینده خبر داد.

مهاباد - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: همراهی و همگامی انجمن‌های مردمی مهاباد با بخش دولتی در مقابله با ویروس کرونا، قابل قدردانی و ستودنی است.

تهران - ایرنا - دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، در حمله هوایی نیروهای دولتی به شمال شرق این کشور 20 شبه نظامی وابسته به خلیفه حفتر کشته شدند.

شیراز _ ایرنا_ مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس از شکل گیری پویش کمک‌های 50 هزار ریالی شهروندان برای مقابله با کرونا خبر داد و بیان داشت: با ایجاد این پویش کمک‌های خرد برای خرید 20 دستگاه تنفس مصنوعی جمع آوری می‌شود.

بندرعباس - ایرنا - کارخانه تولید هرمز الکل بندر حاجی آباد پس از پنج سال وقفه با حضور استاندار هرمزگان وجمعی از مسوولان استانی افتتاح و به چرخه تولید برگشت.

تهران - ایرنا - مدیر عامل بانک مسکن از بسته 22 ماده‌ای مصوب این بانک در سال «جهش تولید» خبر داد و افزود: 140 هزار فقره تسهیلات برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در نظر گرفته شده است.