یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: این شبکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به دلیل اجرای به موقع و پوشش 99 درصد جمعیت در غربالگری بیماری کرونا، رتبه نخست را در استان کسب کرده‌است.

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با صدور بیانیه‌ای خواستار پیوستن زنان فرهیخته استان به پویش (کمپین) نه به کرونا و نه به تحریم شد.

تهران - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: اقشار زیادی از مردم از جمله دستفروشان و افراد روزمزد در بحران کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند. هلال احمر طی روزهای آینده به صورت شفاف کمک های مالی را بین این نیازمندان توزیع می کند.

تبریز _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی به هجمه اخیر مقام های آمریکا علیه ستاد اجرایی فرمان امام واکنش نشان داد.

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از تولید بیش از 15 میلیون عدد ماسک توسط واحدهای تولیدی کشور خبر داد.

اهواز - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 11 نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در 24 ساعت گذشته، در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کشاورزان و دامداران استان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به بیمه کردن محصولات و دام‌های خود با توجه به احتمال مخاطرات جوی اقدام کنند.

بجنورد - ایرنا - سرپرست فرماندهی انتظامی اسفراین روز جمعه از توقیف یک دستگاه خودرو حامل 2 تن و 40 کیلوگرم سنگ معدن قاچاق از نوع سرب در این شهرستان خراسان شمالی خبر داد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران یک موسسه تحقیقات دامپزشکی چین در تازه ترین تحقیقات خود دریافته اند که گربه‌ها می‌توانند ویروس کرونای عامل بیماری "کووید -19 " را به یکدیگر و حتی به دیگر حیوانات انتقال دهند.

تهران - ایرنا - در پی ابتلای رییس مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا، روسای مجالس روسیه، سوریه و گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران، با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای برای وی آرزوی بهبودی کردند.

ساری - ایرنا - معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی مازندران با اشاره به خسارت و زیانی که کرونا به برخی مشاغل وارد کرد، گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی برخی مشاغل و نیز پرداخت حق بیمه خویش فرماها که اینترنتی قادر به پرداخت نیستند، مشمول امهال شد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان مهم ترین کمک به جامعه عشایری را در بحران ویروس کرونا قطع ارتباط جامعه شهری با مناطق عشایری دانست و گفت: در قالب اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ساز و کاری فراهم شده که اقلام مورد نیاز عشایر به آن ها تحویل داده تا شاهد قطع کننده زنجیره ارتباطی جوامع شلوغ شهری و روستایی و مناطق بکر عشایری باشیم.

سمنان - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به تذکر به واحدهای صنفی درباره لزوم محدودیت فعالیت در شرایط کنونی، گفت: 75 واحد صنفی غیرضروری این استان پلمب شد.

تهران - ایرنا - موسسه جام جم اعلام کرد: نسخه الکترونیکی روزنامه جام جم از فردا (شنبه) در فضای مجازی منتشر می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعلام کرد: تاکنون حدود 596 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان قرارگرفته است.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور تداوم خواهد داشت و برای تهران نیز هوایی بارانی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.