شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان سینمایی کشور همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد.

تهران - ایرنا - نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در حالی به پایان رسید که یک رکورد چشمگیر از خود به جا گذاشت.

تهران - ایرنا - رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی گفت: انسجام بخشی، سیاست‌گذاری، حمایت، هماهنگی و نظارت از نشر کتاب از مهمترین اهداف فعالیت این مرکز است.

سنندج - ایرنا - 2 سال از انتخاب مرز باشماق مریوان به عنوان مرز ترددی زائران اربعین حسینی می گذرد، انتخابی که برکات مادی و معنوی بسیاری را با خود به همراه داشت.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «امیرحسین طاهری» را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تدوین سند جامع حکمرانی فرهنگی بین المللی جمهوری اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این سند به تازگی در شورای سیاست گذاری فرهنگ بین الملل تصویب شده است و برای الزام آور شدن آن، نیازمند حمایت و توجه مسوولان و بزرگان نظام هستیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل موسسه فرهنگی بین‌المللی الهدی تاکید کرد: ما با تمام توان باید در صحنه های فرهنگی حضور داشته باشیم و نقاط قوت فرهنگ ایران اسلامی را به جهانیان ارائه کنیم.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه نسبت به استکبار غرب، غرب ستیزیم اما نکته های مثبت غرب را می پذیریم، گفت: بنابراین از علم با حفظ مبانی خود نباید عقب بیفتیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح ملی بشری در 21 استان با جمعیت تحت پوشش بیش از هشت هزار نفر خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه 600 سال از وفات حافظ می‌گذرد، گفت: همانطور که با قرآن کریم استخاره می کنیم، به دیوان او نیز تفأل می زنیم و بهره معنوی می بریم. حافظ «نظرکرده» بود؛ چنان که اکثر نوابغ و بزرگان در طول تاریخ همینطور بوده اند.

تهران - ایرنا - فهرست کلاغ سفید 2023 کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ رونمایی شد و در این فهرست چهار عنوان کتاب به زبان فارسی از ایران درج شده است.

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: عصر حاضر با توجه به گردش بیش از یک میلیارد گردشگر در جهان، عصر گرشگری است و ایران می‌تواند به‌واسطه مواهب گردشگری، یکی از 10 کشور مهم جهان و استان اردبیل با آب‌های گرم و معدنی و سایر قابلیت‌ها جزو 6 استان برتر کشور باشد.

مشهد - ایرنا - رییس دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: حوزه گردشگری بویژه گردشگری غذا ظرفیت مهمی برای اشتغالزایی در این استان به شمار می‌رود.

شیراز - ایرنا - سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت بیستم مهر ماه یاد روز حافظ گفت: درون‌مایه شعر حافظ شیرازی سخن سرای قرن هشتم جایگاهی فرازمانی دارد و می‌تواند در همه اعصار و قرون، به ویژه زمان حاضر، آموزنده و دربر گیرنده پیام و معنا باشد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه مروری بر یکصد سال تحولات خوشنویسی ایران (از دوره قاجار تا اوایل دهه پنجاه خورشیدی) با عنوان «طلایه‌داران خطه خط»، به مناسبت هفته خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

تهران بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تهران احیای بافت‌های تاریخی در راستای حفظ هویت، آداب و رسوم، منشا و فرهنگ کشور و شهرمان است و مدیریت شهری باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.