یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در گرامیداشت هفته وقف گفت: سازمان اوقاف می تواند با مولد سازی و جریان انداختن پول‌های راکد وقفی بسیاری از مشکلات نیازمندان جامعه را بر طرف کند.

تهران - ایرنا - با حکم ریاست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری سجاد علی‌بیگی به‌عنوان رییس پژوهشکده باستان‌شناسی معرفی شد.

تهران - ایرنا - عضو ایرانی هیئت داوران جشنواره بین المللی انیمیشن انیمور گفت: به دلیل تصورات کلیشه‌ای و تحریم ها، پروژه‌های ایرانی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند حمایت نمی‌شوند درحالیکه افراد مستعد زیادی در کشور وجود دارند.

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بانه کشف و ضبط شد و 2 مجرم آثار تاریخی نیز در این رابطه دستگیر شدند.

ساری - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این مطلب که در سال جاری سه وقف جدید در این شهر ثبت شد گفت: این شهرستان با تعداد 2 هزار و 300 وقف ثبت شده رتبه نخست مازندران را دارد.

تهران - ایرنا - سخنرانان و مداحان هیاتی در پیام‌هایی از عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آغاز و منجر به کشته و اسیر شدن صدها اسراییلی شده، حمایت کردند.

تهران - ایرنا - مهم‌ترین شاخصه‌ی جنگ اکتبر 1973 شروع آن از جانب دولت‌های عربی و با به کارگیری از عنصر «غافل‌گیری» بود که استفاده از آن مقامات مصر، سوریه و دیگر حکام عرب دخیل در جنگ را امیدوار به شکست سنگین ارتش اشغالگر اسرائیل کرده بود.

تهران - ایرنا - کنسرت نمایش «کُلنل» به کارگردانی امیر بشیری پاییز امسال در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و نادر برهانی‌مرند به عنوان مشاور کارگردان و امیرحسین سمیعی به عنوان آهنگساز در این اثر حضور دارند.

ساری - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، از رضایت مطلوب نمایندگان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و وزارت کشور برای انتخاب نهایی این شهرستان در جمع نامزدهای نهایی هشتمین دوره طرح انتخاب "پایتخت کتاب ایران" خبر داد.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: حدود 10 درصد از اعتبارات استانی 1402 به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافته است.

تهران - ایرنا - پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه «مووی والی» کشور ایتالیا راه یافت.

تبریز - ایرنا - نفرات برتر مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذربایجان شرقی از بین یک هزار و 564 نفر شرکت کننده در 14 رشته معرفی و تجلیل شدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر مشترکات فرهنگی، زبانی، دینی میان ایران و ترکیه گفت: آثار مفاخری همچون مولوی بدون درنظر گرفتن جغرافیای زیستی‌شان، نه فقط برای فارسی زبانان مورد توجه و اهمیت است بلکه متعلق به تمام بشریت است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «جایزه ملی آموزش هنر» با عنوان «سرو ایرانی» برای تجلیل از جایگاه هنرآموزی و تدریس هنر به هنرآموزان و مبتکران سبک‌های آموزش هنر اهدا خواهد شد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 137 هزار و 383 گردشگر در نیمه نخست امسال از آثار و بناهای تاریخی استان بازدید کردند.

قم - ایرنا - معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز ورود حضرت کریمه اهل بیت به قم گفت: 74 برنامه فرهنگی و هنری برای ایام معصومیه توسط آستان مقدس برنامه‌ریزی‌شده که اجرایی می‌شود.