یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه گردشگری، گفت: برابر ارزیابی بانک مرکزی، حوزه گردشگری در دولت سیزدهم 2 برابر حوزه نفت رشد کرده است.

تهران - ایرنا - یک نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه توجه به حقوق مساله تازه‌ای نیست، ادامه داد: ادیان آمدند تا درباره حقوق انسان‌ها صحبت کنند، حقوق و وظایف با هم هستند، کتاب‌های حقوق در ادامه کتاب‌های آسمانی نوشته شدند، در قرآن کریم بسیار درباره حقوق صحبت شده است.

ساری - ایرنا - چهره سرسبز استان مازندران نتوانست باعث رنگ پریدگی چهره آثار تاریخی استان شود و تلاش ها برای مرمت و بهسازی آنها سرعت گرفته و رخت نو بر تن این بناها پوشانده شده است.

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از انعقاد پنج تفاهم نامه همکاری در نشست فعالان اقتصادی اکو در اردبیل خبر داد و گفت: تبادل گردشگر و ارتقای خدمات آب درمانی‌ها و افزایش حضور و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی از مهمترین محورهای مطرح در نشست کارشناسان اقتصادی اکو بود.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساخت سریالی درباره «ابن سینا» در ترکیه گفت: تولید محتوای فرهنگی درباره مفاخر جهان متداول است اما تحریف تاریخ نخبگان مضموم است.

زنجان - ایرنا - استان زنجان، چهار رویداد را در تقویم رویدادهای ملی گردشگری کشور به ثبت رسانده و برای ثبت پنج رویداد و جشنواره دیگر اقدام کرده که نشانگر سهم عمده استان در این حوزه است.

سنندج - ایرنا - چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی سوغات و صنایع‌دستی غرب کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج آغاز به کار کرد.

خمین - ایرنا - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به پایان عملیات طرح مرمت، تعمیر و بازسازی قلعه سالار محتشم این شهرستان گفت: یک میلیارد 650 میلیون ریال برای مرمت این بنای تاریخی هزینه شد.

کاشان - ایرنا - مردم کاشان یکشنبه شب 16 مهرماه با حضور در میدان 15 خرداد این شهر پیروزی جبهه مقاومت اسلام و مردم فلسطین را در برابر صهیونیست‌ها جشن گرفتند.

تهران - ایرنا - جمعی از هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش پس از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در فلسطین، با خلق آثارشان نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند.

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در جمهوری اسلامی ایران ابزاری قدرتمندتر از علم و فناوری برای گفتمان و دیپلماسی عمومی با دنیا وجود ندارد که در آن هم دست برتر و حرف داشته باشیم و هم موضوعی باشد که جهان تشنه آن است.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای سیاست عدالت محوری دولت سیزدهم، 72 هزار نفر در یک سال و نیم اخیر در 316 نقطه شهری، روستایی و عشایری محروم کشور آموزش‌های هنری را فراگرفتند.

تهران - ایرنا - عملیات بی‌سابقه گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی تبدیل به موضوع نخست در رسانه‌های جهان شده است. روزنامه‌های داخلی هم امروز عملیات «طوفان الاقصی» را بعنوان سوژه اصلی خود در صفحه نخست مورد توجه قرار دادند.

تهران - ایرنا - مشاور فرهنگی اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم از نشان مهم عدالت فرهنگی در جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودکان و نوجوانان خبر داد.

تهران - ایرنا - سومین نشست هم‌اندیشی گروه‌های گویش‌پژوهشی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف بررسی رهیافتی بر چگونگی مطالعه گویش‌ها و آگاهی از پیشرفت‌های حاصل در فعالیت‌های هر سه نهاد برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه دیپلماسی آموزشی به حوزه های دیگر دیپلماسی کمک رسان است، گفت که تبادلات علمی و قرارهای آکادمیک می تواند سوءتفاهم هایی که بین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد را برطرف سازد.