شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

دانشمندان معمای یک گوی چرخان نورانی که ماه گذشته از آسمان آلاسکا گذر کرد را حل کردند. به نظر می‌رسد که این گوی عجیب که توجه‌ها را از شفق‌های قطبی به خود معطوف کرد، بقایای سوخت یک موشک چینی بوده که از آسمان عبور می‌کرده است.

یک مهندس بازنشسته 20 سال است که در جستجوی انواع مختلف سیب است و تاکنون توانسته 1200 نوع سیب را از انقراض نجات دهد.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه آنالایزر را برای پایش کیفیت آب و کیفیت پساب به تولید رساند.

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که زردچوبه می‌تواند به رشد رگ‌های خونی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن کمک کند.

نحوه تشکیل کلاس‌های آموزشی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه خوارزمی در دو واحد تهران و کرج در نیم سال دوم سال تحصیلی 1401-1400 تعیین تکلیف شد.

رویداد گفتمان پیشرو علمی (گپ) درباره اهمیت علوم پایه، پذیرای ایده‌ها و تجربه‌های دانش‌آموزان و دانشجویان دختر است. این رویداد همزمان با روز جهانی زنان در ریاضیات برگزار می‌شود.

رومینا گوآدالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در ایران به همراه رئیس دانشگاه سن‌سیمون این کشور با دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرده و خواستار راه‌اندازی دوره‌های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های بولیوی شدند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ما نگران هستیم فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها آسیب ببینند، گفت: برای سال جاری اگر افزایش بودجه ما 50 درصد شود ما می توانیم فعالیت های روتین دانشگاه را انجام بدهیم و به وظایف فرهنگی، پژوهش و دانشجویی در حد نسبتا مطلوبی برسیم در غیر این صورت با کمبود بودجه مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: این دانشگاه دارای بیش از 100 عضو هیات علمی است.

با اعلام قبلی دانشگاه صنعتی شریف، پس از گذشت 2 سال از آموزش مجازی، گروهی از دانشجویان این دانشگاه امروز 20 فروردین ماه به دانشگاه بازگشتند.

ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی جیمزوب ویدئویی کوتاه منتشر کرد و نوشت: یک سامانه سیاره‌ای متولد شده است.

پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا و آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف امروز 20 فروردین با شور و اشتیاق به دانشگاه بازگشتند تا اموزش حضوری از سر گرفته شود.

کپسول حامل چهار مسافر ماموریت کاملا خصوصی "Ax-1" دقایقی پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

پس از اعلام خبر حضوری شدن دانشگاه‌ها بعد از ایام تعطیلات عید نوروز، ورودی‌های کارشناسی سال 99 اولین گروهی بودند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز شنبه 20 فروردین در کلاس‌های درس حاضر شدند.

امکان مجدد ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی 1402-1401 از فردا مهیا می‌شود.

ثبت نام مجدد داوطلبان در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شد.