چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای اولین مرحله حمایت از فعالیتهای فناورانه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد خبر داد.

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد"، یک روش جدید دارورسانی را برای از بین بردن تومورهای سرطانی ارائه داده‌اند که با موفقیت چشمگیری در موش‌ها همراه بوده است.

به گفته مؤسسه تحقیقات اطلاعات هوافضای آکادمی علوم چین، ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از راه دور چین به طور رسمی توانایی دریافت، پردازش و توزیع داده ارسال شده از ماهواره لندست 9 را به دست آورده است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای دانشجویانی که احتمالا در این بازه زمانی، امکان شرکت در کلاس‌ها را ندارند، شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده تا بتوانند یک درس را حذف کنند.

پژوهشگران گروه مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس در پژوهشی روشی اتوماتیک برای شناسایی و تشخیص بیماری‌های تنفسی با تحلیل صدای ریه با رویکرد یادگیری عمیق ارائه کردند. از این مدل، می‌توان در مواردی مانند ارائه سیستم کمک‌یار پزشک و پلتفرم‌های آنلاین استفاده کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمان ثبت درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد دانشگاهی الکترونیکی (مجازی) و میهمانی اضطراری به واحد دانشگاهی محل سکونت یا نزدیکترین واحد دانشگاهی محل سکونت تا 25 فروردین ماه ادامه دارد.

برقی‌شدن خودروهای سواری با مزایای شناخته شده‌ای از جمله کاهش انتشار کربن و از بین رفتن وابستگی به سوخت‌های فسیلی همراه است، با این وجود مانعی بزرگ وجود دارد که سازندگان وسایل نقلیه برقی در حال حاضر با آن مواجه هستند و آن قیمت بسیار بالای لیتیوم است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه نبودن آیین نامه شفاف و قانونی در جشنواره تئاتر دانشگاهی یک مشکل جدی است، تاکید کرد: اکنون یکی از راهبرد های اصلی ما تدوین و تصویب آیین نامه برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، در نشست مجازی با معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: باید رفتار تحقیقاتی پژوهشگران حوزه سلامت، متناسب با شعار سال به سوی پژوهش‌های محصول محور که پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ تغییر کند.

دانشجوی رشته پزشکی است اما نه تا به حال کشور محل تحصیلش را دیده نه آزمایشگاه و سالن تشریح را تجربه کرده. باور کنید یا نه، دو سال تمام همین جوری درس خوانده. این روزها اما کلافه شده و دلش می‌خواهد تکلیفش برای آینده مشخص شود. او یکی از دانشجویان بورسیه چین است که ناگهان کرونا زندگی‌اش را تغییر داد. ویروس کرونا اولین بار در چین شناسایی شد، در یک بازار محلی فروش غذاهای دریایی. این ویروس...

ناسا بار دیگر تلاش می‌کند تا آزمایش موشک ماه ماموریت آرتمیس 1 خود را به انجام برساند.

سرپرست قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان، گفت: برای رسیدن به قله‌های علم و دانش و توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان لازم است از رویه‌های توجه صرف به سوابق آموزشی و پژوهشی در شناسایی نخبگان عبور کرده و به سمت اجرایی‌سازی برنامه‌های توانمندسازی منطبق با نیاز اساسی کشور در مسائل مختلف حرکت کنیم تا زمینه حضور مؤثر نخبگان و مستعدان برتر را در شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر حوزه‌های شناسایی‌شده فراهم...

باریک‌ترین آسمان خراش جهان با ارتفاع 435 متر (1428 فوت) در نیویورک آمریکا سرانجام تکمیل شد که بلندترین آسمان خراش مسکونی در جهان غرب محسوب می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: شاید برخی از دانشگاه‌ها نوعی آموزش تلفیقی را در دستور کار خود قرار دهند، یعنی در مواردی که واقعا نیازی به حضور دانشجو در دانشگاه نیست و امکان انتقال اطلاعات از طریق آموزش مجازی وجود دارد می‌توان از امکانات فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه یکی از اهداف جهاددانشگاهی استان تلاش برای تشکیل و رشد شرکت های دانش بنیان است، گفت: ماموریت جهاددانشگاهی حمایت از شرکت های دانش بنیان است و بر همین اساس باید شرایطی را فراهم آوریم تا زمینه مناسب برای فعالیت جوانان به خصوص افراد صاحب ایده ایجاد شود.

"ریچارد برانسون" می‌تواند اولین میلیاردری باشد که با موشک غول آسای "ایلان ماسک" موسوم به "استارشیپ" که برای پرواز به ماه و سپس مریخ طراحی شده است، به فضا می‌رود.