سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

همزمان با استقرار بزرگترین بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام درکنار سه بیمارستان درگیر با کرونا در تهران، چندین دستگاه ونتیلاتور و کیت تشخیص فوری از طرف ستاد اجرایی فرمان امام به ستاد مقابله با کرونای تهران اهدا شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به انتقاد پدر علم ژنتیک ایران نسبت به طرح «منع غربالگری جنین»، واکنش نشان داد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هیچ مورد محلی بیماری مالاریا در کشور طی سه سال گذشته مشاهده و ثبت نشده است.

بازبینی مجدد محاسبات احکام جدید مستمری بگیران سایر سطوح (غیرحداقلی‌بگیران) سازمان تامین اجتماعی نهایی شد.

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه دما در طول ساعات شب با شیب ملایم افزایش می یابد اعلام کرد که از امروز شنبه تا دوشنبه وضعیت جوی نسبتا پایدار است و طی امروز بیشینه دمای شهر سنندج به 30 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

در جریان کلاس ادبیات مدرسه تلویزیونی ایران، اهانت عجیبی به ملامحمد فضولی شاعر پرآوازه آذربایجانی انجام شد.

انتشار بخش کوتاهی از ویژه برنامه افطار شبکه سه در قالب یک ویدئو و به کار بردن عبارتی طنز از سوی مجری درباره معلولان، در ساعات اخیر واکنش های انتقادی برخی بیننده ها و کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است؛ این در حالی است که تماشای ویدئوی کامل این برنامه، حاکی از این است، جمله ای که توسط مجری به کار برده می شود، در حقیقت تکرار همان عبارتی است که ابتدا توسط هنرمند معلول که مهمان برنامه...

طرح تغییر پهنه بخش هایی از خیابان دماوند که دارای بافت فرسوده و متروکه های باقیمانده از کارخانجات قدیمی است برای ترغیب مالکان به ساخت در کمیسیون ماده 5 مطرح و تصویب می شود.

واکسیناسیون آتش‌نشانان استان اصفهان علیه کووید -19 از دو روز قبل آغاز شده و شنبه (4 اردیبهشت) نیز در برخی مراکز اصفهان انجام شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفته آتش‌نشانان اصفهان به عنوان اولین سازمان آتش‌نشانی در کشور در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

با توجه به حضور فیزیکی آتش نشانان در حوادث مختلف و ارتباط مستقیم با حادثه دیدگان و افراد جامعه، برای پیشگیری از ابتلای آنها به ویروس کووید 19، سازمان آتش نشانی اصفهان برای اولین بار در کشور از تاریخ 2 اردیبهشت ماه اقدام به واکسیناسیون پرسنل آتش نشانی کرده است. در طی سه روز از این طرح واکسیناسیون بالغ بر 700 نفر از پرسنل سازمان آتش‌نشانی واکسینه شده‌اند.

واکنش برخی افراد شناخته شده نسبت به آزار کودک حامی یک تیم فوتبال و ویدیوی منتشر شده از آن زنگ خطر دیگری را به صدا درآورده و آن خطر، «قهرمان‌سازی از یک کودک قربانی خشونت» و نابودی کودکی و آینده اوست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتلای 108 هزار و 625 نفر به کروناویروس در شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس با اشاره به پیشتازی شیراز و فارس در تزریق واکسن کووید -19، خاطرنشان کرد که در فارس تنها گروه‌های هدف مطابق اولویت‌های مشخص شده کشوری، مشمول واکسیناسیون بوده‌اند و هیچ یک از مدیران در این استان واکسن نزده‌اند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از گسترش طرح "موتوریار" در معابر پایتخت خبر داد و گفت: اجرای این طرح از 60 نقطه به 200 نقطه افزایش پیدا کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش 48 درصدی در تعداد بیماران فوت شده ناشی از کرونا نسبت به هفته قبل‌تر بودیم، گفت: استان‌های مرکزی، همدان، البرز، قزوین و لرستان دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده‌اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه همه قبول داریم شیوع فعلی کنکور باید اصلاح شود، گفت: آموزش و پرورش باید شیوه فعلی خود برای ارائه سوابق تحصیلی را بهبود ببخشد.