یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین «شکرانه خدمت» از تلاش‌های امدادگران و جوانان هلال‌احمر قم در طرح‌های ملی منتظران ظهور و خدمات نوروزی قدردانی کرد و گفت: مصداق همدلی، هماهنگی، مودت، برادری، دوستی، بی‌غرضی را در اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان مشاهده می‌کنیم که ناشی از اصول و اهداف جمعیت است و همواره باید به آن توجه داشته باشیم.

سال‌های رکورد، نشان‌دهنده رشد قوی بازار در صنعت بادی است اما نصب‌ها باید تا پایان دهه چهار برابر شوند تا به مسیر صفر خالص برسند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه هزینه ارتکاب جرم بازدارنده نیست، گفت: کار جمعی و وحدت کلمه چه در حوزه انتظامی و چه در حوزه قضائی باعث خواهد شد تا مردم عزیز هیچ گونه دغدغه ای در بحث جرایم نداشته باشند.

در میان گزارش‌های مبنی بر اینکه سویه هیبریدی امیکرون با نام XE در برخی از نقاط جهان در حال گردش است، یک کارشناس بهداشت مستقر در دهلی خاطرنشان کرد که هنوز اطلاعات زیادی در مورد سویه جدید در دست نیست.

همزمان با ماه مبارک رمضان، بیش از 1500 کودکان مراکز پرتو و کودکان اوتیسم میهمان ضیافت شهر شدند.

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که هم اکنون هوای تهران در وضعیت قابل قبول است، کیفیت هوای پایتخت (25 فروردین ماه) با توجه به کاهش عدم وزش باد موثر و افزایش ترافیک صبحگاهی، در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

قرار گرفتن زنان در معرض آفت‌کش‌ها در دوران بارداری می‌تواند بر الگوی خواب فرزندان دختر آنان تاثیر بگذارد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در مصلی تهران خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، از خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور از روز جمعه و همچنین ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور از روز شنبه خبر داد.

یک روانشناس با تاکید بر اینکه برای دوستی‌ها و رفت وآمدهای خانوادگی نمی‌توان نسخه واحدی به همه زوجین داد، گفت: در بسیاری از موارد حسادت، سوء استفاده‌های مالی، عاطفی و رفتاری در دوستی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد که می‌تواند خانواده‌ها را تا مرز فروپاشی پیش ببرد؛ بنابراین تا زمانی که از افراد شناخت نسبی پیدا نکرده‌اید آنها را به عنوان دوستان خانوادگی به خانه خود راه ندهید.

کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در توصیه نامه سیاستی شماره 8 خود که فروردین ماه 1401 منتشر شده به موضوع «افت یادگیری در دوران کرونا و راهکارهای مواجهه با آن در زیست بوم ایران» پرداخته است.

ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1402-1401 که از شانزدهم فروردین ماه آغاز شده و قرار بود امروز پنج‌شنبه - 25 فروردین به پایان برسد تا پایان روز شنبه، 27 فروردین ماه تمدید شد.

عوامل بسیار مهمی در ایجاد سیل دخیل هستند که یکی از آن‌ها تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز بی‌رویه و توسعه فعالیت‌های عمرانی در مجاورت کانال‌ها وآبراهه‌ها است. این ساخت وسازها موجب بسته شدن مسیرهای عبور سیلاب در مناطق شهری می‌شود وافزایش روزافزون جمعیت جهان و توسعه سریع زندگی شهری و روستایی در حوضه‌های آبریز و اراضی حاشیه رودخانه‌ها ودخالت‌های بشری در رودخانه‌ها برهم خوردن تعادل...

ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ مردی را با یک قبضه اسلحه وینچستر در جنوب تهران دستگیر کردند.

با ورود طوفان گرد و غبار به کشور در روزهای اخیر و رسیدن آن به پایتخت از 19 فروردین، این آلاینده توانست به اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای کشور تبدیل شود و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون افزایش چشمگیری پیدا کرد.

با آغاز ماه مبارک رمضان، تغییر در برنامه غذایی و ساعت غذا خوردن افراد می‌تواند سبب بروز برخی مشکلات گوارشی شود؛ موضوعی که با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از جمله دقت در انتخاب خوراکی‌هایی که در وعده مهم افطار مصرف می‌کنیم می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری کند.