دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره سه محموله واکسن کرونایی که به تازگی وارد گمرک شده‌اند، توضیح داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: شبکه ای در تبلیغات اسلامی گلستان وجود دارد که در رأس آن مساجد، ائمه جماعات، مداحان، جامعه قرآنی و بانوان قرار دارند که می توانند در تحقق مأموریت جهاد دانشگاهی در حوزه دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی کمک کننده و راهگشا باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پلاسمافروشی مورد تایید این سازمان نیست، گفت: در دولت جدید تاکید بر این است که سازمان انتقال خون به عنوان تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی کشور، صرفا به فرایند اهدای خون داوطلبانه و بدون چشمداشت بپردازد و دیگر ابعاد اهدا را نه تایید کند و نه به آن ورود کند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره نامه ای با عنوان "حذف غربالگری جنین از سامانه های الکترونیک"، توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مرگ یک کارگر ساختمانی به دلیل سقوط در چاهی در سعادت آباد خبر داد.

وزیر بهداشت گفت: بی‌شک تاریخ قدردان نیروهای انسانی حوزه سلامت خواهد ماند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ذخیره واکسن کرونا در کشور حدود 50 میلیون دُز است و برای سال جاری جهت تزریق واکسن به 80 میلیون نفر، سفارش داده‌ایم و پیش بینی می کنیم که نیاز باشد یک دُز دیگر واکسن به کل جمعیت تزریق شود که جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی و زرد از فعالیت سامانه بارشی در چند استان کشور بویژه در مناطق شمال شرق و وزش باد شدید در 16 استان خبر داد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه این استان آمادگی لازم را برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی را دارد، گفت: درخواست ما از دستگاه دیپلماسی این است که با فعال کردن این بازارچه‌ها به رونق اقتصادی منطقه و مرزنشینان دو کشور کمک کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری است و احتمال رگبار پراکنده و خیزش گرد و خاک در ساعات پایانی روز وجود دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 129 هزار و 237 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته 2هزار و 194 بیمار کووید 19 در کشور شناسایی شدند و متاسفانه 33 نفر از بیماران نیز در این بازه زمانی جان باختند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌های تعطیلی آموزش حضوری مدارس در دوران کرونا گفت: علاوه بر این، سلامت روحی، روانی، شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان در دوران کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و این خطری بود که ما دچار آن شدیم.

محله امامزاده یحیی در بافت تاریخی اودلاجان تهران، به واسطه بافت قدیمی و حضور مردم بومی آن در طول سال‌های گذشته، به یکی از اصیل‌ترین و مذهبی‌ترین مناطق تهران شهره است و خیابان سی تیر و حوالی آن بواسطه همجواری با فست فودهای خیابانی در ساعت‌های منتهی به اذان مغرب، حال و هوای خاصی به خود می‌گیرند. افطار کردن مردم در فضای شهری و هیاهوی بازار و خرید و فروش قبل از ساعت افطار نشان از جریان...

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم وزش باد در تهران و احتمال خیزش گرد و خاک، گفت: ایستگاه فیروزکوه با ثبت سرعت 61 کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعت وزش باد در استان تهران را داشته است.