دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و با توجه به پراکندگی آلاینده‌ها و نیز کاهش تردد خودروها در صبحگاه امروز، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار دارد که با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت از کیفیت هوا کاسته خواهد شد.

سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از تغییراتی در پاسخنامه و دفترچه آزمون سراسری 1401 خبر داد.

معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه11 از آغاز فاز اجرایی طرح بازپیرایی و آرام سازی میدان وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و فاز اول آن تا شهریور امسال و فاز دوم نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز خبر داد.

مقامات محلی آفریقای جنوبی اعلام کردند که تلفات سیل اخیر در این کشور تا اواخر روز گذشته (پنج‌شنبه) به 341 نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش یابد.

شمار مبتلایان به کووید -19 در جهان تاکنون به 503 میلیون و 57 هزار و 37 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 217 هزار و 959 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 453 میلیون و 175 هزار و 513 نفر از مبتلایان نیز تا زمان ارسال این خبر بهبود یافته‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از نبود ظرفیت برای نگهداری از حدود 8 هزار معتاد متجاهر در پایتخت گلایه کرد.

یک کارشناس حوزه بیمه ضمن تبیین چالش‌های بیمه‌ای تغییر نظام ارزی دارو، راهکارهایی را برای مدیریت بهینه زنجیره تامین دارو ارائه کرد.

در حالی که در روزهای گذشته طوفان گرد و غبار در نقاط مختلف کشور از جمله تهران شرایطی را ایجاد کرد که حتی اشعه‌های نور آفتاب نیز به‌سختی به زمین می‌رسید، برخی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران اطلاعات مربوط به آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون را - که آلاینده شاخص آن روزها بود - را نشان نمی‌دادند. متولیان سنجش آلودگی هوای تهران اما می‌گویند که این موضوع طبیعی است و همه ایستگاه‌ها نیازی...

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به علامت‌دار شدن احتمالی دانش‌آموزان در شرایط حضور در مدارس، گفت: از مردم درخواست می‌کنم که اگر واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده یا دز سوم را تزریق نکرده‌اند، مراجعه کرده و واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند.

رئیس مرکز طبی کودکان ضمن اشاره به وضعیت مراجعات کرونایی کودکان در شرایط فعلی، ضمن تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، به والدین توصیه کرد که در شرایط آموزش حضوری در مدارس، سلامت کودک خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه علائم، موضوع را با مدرسه در میان بگذارند و تا زمانی که کودک بهبود نیافته است او را به مدرسه نفرستند.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‌گیری مراکز نیکوکاری تاکنون حدود 800 هزار خیر در مراکز نیکوکاری کشور مراجعه داشته و کمک‌های خود را به اشکال مختلف اهداء کرده‌اند، گفت: تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر به مراکز نیکوکاری مراجعه داشته و خدمات دریافت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور به روزه داران توصیه کرد که اهدای خون را محدود به شبهای قدر نکنند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از مدیریت استفاده بهینه از مراکز ورزشی شهرداری خبر داد.

فرمانده انتظامی لرستان از کشف 34 تن غلات احتکار شده در یک انبار اطراف شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان بالغ بر 7 میلیون نفر مخاطب دارد.