یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون اسبق وزارت رفاه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در شرایط فعلی، مهمترین عامل تهدیدکننده نظام اجتماعی کشور، تورم و سیاست‌های تورم‌زاست که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

از تولید صفرا برای هضم غذا گرفته تا حذف سموم از خون، از جمله وظایف حساس و حیاتی کبد در بدن است.

آتش سوزی گسترده در کارخانه کفش قم با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

"سقوط در منزل" از شایع‌ترین حوادثی است که به آسانی قابل پیشگیری است؛ این درحالیست که سالمندان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر سقوط و افتادن قرار دارند که در این راستا به نکاتی در خصوص ارتقاء ایمنی سالمندان در منازل اشاره شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یکی از چالش‌های مهم صندوق‌های بیمه‌گر را ناپایداری منابع دانست و گفت: باید سازوکار تنظیم‌گری واحد بیمه‌ها مورد توجه قرار گرفته و نظام‌های بیمه‌ای پایدار شوند. یکی از دلایل ناپایداری منابع، مقرراتی است که ما را به سمت تحمیل هزینه‌های اضافه برده است.

با اعلام برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وسومین دوره نمایشگاه قرار بود در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود اما حالا در شورای ترافیک شهر تهران مصوبه‌ای تصویب شده که نمایشگاه باید به شهر آفتاب منتقل شود.

رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر از کشف بالغ بر 500 کیلوگرم قارچ ترافل در محموله های جنگلی در ایست و بازرسی تیل آباد خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدوم‌شدن یک تن در پی وقوع حادثه برای یک خودرو در محدوده پارک پلیس خبر داد.

فرمانده انتظامی الیگودرز از کشف یک انبار روغن موتور احتکار شده خودرو توسط مأموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.

جلسه شورای ترافیک شهر تهران با حضور شهردار تهران و نماینده دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل و نقل پایتخت برگزار شد.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایجاد پردیس‌های فرهنگی و گردشگری خانواده‌محور یکی از برنامه‌های پیشنهادی شرکت توسعه است، گفت: یکی از اهداف شهرداری تهران ایجاد فضاهای فرهنگی و گردشگری در مناطق کم‌برخوردار است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه درباره افتتاحیه‌های فصل بهار و همچنین تکمیل مسیر مترو پرند و تأمین ناوگان آن توضیحاتی ارائه کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تداوم خیزش گرد و خاک و وقوع رگبار موقت در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

کابینه دولت مصر روز گذشته (سه‌شنبه) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که ازدواج کودکان و افراد زیر 18 سال را ممنوع می‌کند.

مقامات محلی مصر گزارش دادند که امروز (چهارشنبه) در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس در جنوب این کشور 10 تن جان باختند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی، رصد آسیب‌های اجتماعی است. از اواخر سال گذشته اقدام به رصد و دیده‌بانی و انجام پیمایش آسیبهای اجتماعی در کلیه شهرستان‌های استانها کردیم.