دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تکلیف معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برای تدوین، رصد و پیگیری اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی، گفت: معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در حال بازآرایی شاخص‌های عدالت جنسیتی تدوین شده در دولت قبل است و گزارش آن به تناسب پیشرفت ارائه خواهد شد.

بسیاری از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن در ما احساس گرسنگی طولانی و آزاردهنده ایجاد می‌کنند و درنتیجه باعث می‌شوند که از دنبال کردن یک رژیم لاغری سالم در بلندمدت صرفنظر کنیم.

ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1402-1401 که از شانزدهم فروردین ماه آغاز شده، پایان وقت امروز شنبه، 27 فروردین ماه به پایان می رسد.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از 34 شهر به 55 شهر افزایش یافت.

کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند که بقای گیاهان کاکتوس به‌رغم توانایی بسیاری از گونه‌های این گیاه برای تحمل گرما و خشکسالی، در مقابل تغییرات اقلیمی با تهدید روبرو شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار هواشناسی سطح "نارنجی" برای تهران صادر کرد که بر اساس این هشدار، شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید، رگبار باران، رعد و برق، خیزش گرد و خاک خواهیم بود و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تندباد شدید همراه با گردوخاک و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های تهران، البرز، قم و نیمه شمالی استان مرکزی به ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب امروز تا اواخر وقت فردا هشدار داد.

تعدادی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش پس از تیمار و بازپروری توسط سازمان مردمی حفاظت از حیوانات کشور در زیستگاه های طبیعی البرز به طبیعت بازگشتند. این گونه‌ها شامل تعدادی عقاب طلایی، سارگپه، کبک و لاک پشت بودند که از منطقه طالقان به سازمان مردمی حفاظت از حیوانات کشور منتقل شده و بعد از تیمار و بازپروری، با حضور جمعی از حامیان حیات‌وحش در ارتفاعات طالقان رهاسازی شدند.

از ابتدای سال جاری و برای چهارمین بار طی 25 روز گذشته مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از نقاط آسیب خیز، محل تجمع و پاتوق های معتادین متجاهر شهر و مراکز تحت پوشش بصورت سرزده بازدید کرد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره علت تاخیر ترخیص واکسن‌های اهداء شده به کشور از گمرک، گفت: مهمترین بخش برای اینکه بتوانیم دارو و به ویژه داروهای بیولوژیک را ترخیص کنیم، مدارک کنترل کیفی است که این مدارک (برای واکسن‌های اهدایی) بعد از ارسال محموله به دست ما رسیده است و با توجه به بررسی‌های ما که متوجه شدیم مشکلی وجود ندارد، مجوز ترخیص آنها را صادر کردیم.

دکتر احمد دلبری؛ رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست گشایش پایگاه "کوهورت سالمندی" گفت: نتایج و اطلاعات به‌دست آمده از اجرای مرحله اول پروژه، راهنمایی برای سند ملی سالمندی کشور است و می‌تواند به سازمان‌هایی که درگیر سالمندی هستند، کمک کند تا برای رفع معضلات و مشکلات سالمندان برنامه‌ریزی کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی سه روز آینده آسمان این استان نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد بود.

در حالی که انگلیس روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که در نظر دارد پناهجویان غیرقانونی را به کشور آفریقایی "رواندا" بفرستد، اکنون مقامات سازمان ملل مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش یک ساختمان در حال تخریب و بازسازی در یوسف آباد خبر داد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: بر اساس نظر وزیر بهداشت، نباید قیمت دارو افزایش پیدا کند و مردم شکایت های خودشان را می توانند به وزارت بهداشت ارائه کنند.

یک روانشناس گفت: فضای مجازی کودکان را دچار افسردگی و اضطراب می‌کند.