جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مجری پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان، این پروزه را فرآیندی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها توصیف کرد و گفت: تاکنون بیش از 64 فناوری برای بهینه‌سازی انرژی شناسایی شده‌اند که شرکت‌های دانش بنیان در بیش از 25 فناوری این حوزه ورود کرده و طرح‌های نوآورانه خود را اجرایی سازی کرده‌اند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: 10 درصد مشترکان در تهران مشمول طرح تخفیف 100 درصدی برق رایگان و 20 درصد مشترکان در صورت عدم کاهش مصرف برق خود مشمول 10 درصد افزایش تعرفه برق خواهند شد و مشترکان به راحتی می توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" از وضعیت مصرف خود آگاه شوند.

مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.

پس از سه افزایش متوالی، نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان به مدار نزولی بازگشت.

شایعه های افزایش نرخ سود بانکی و تکذیب آن توسط مسئولان و در نهایت اجرای چراغ خاموش آن توسط بسیاری از بانک های خصوصی ماجرای جدیدی نیست. موضوعی که این بار می تواند بورس و بانک را در رقابتی ناعادلانه قرار دهد و باعث شود یکی دیگر از پایه های محکم بورس هم متزلزل شود تا آتش آن به چشم سهامداران بورسی رود.

وزیر نفت گفت: گزارش چشم انداز جهانی سال 2050 میلادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز که از مهمترین انتشارات دبیرخانه است، نشان می‌دهد که با وجود همه موانعی نظیر شیوع ویروس کووید -19، چالش‌های ژئو راهبردی که سبب کاهش رشد اقتصادی جهان و تغییر رفتار مصرف کنندگان شده است. روزهای خوبی در انتظار مجمع و اعضای آن و همه کشورهای تولیدکننده است.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از جنوب کشور گوجه فرنگی های درجه یک خریداری کردیم و قرار است این گوجه فرنگی ها در میادین میوه و تره بار توزیع و با قیمت هرکیلو 11 هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند، وجود ندارد.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید کرونا مهار نمی شود چون باید درآمدی برای امرار معاش افراد وجود داشته باشد و کسبه اجاره مغازه ای که عقب افتاده بپردازند مگر اینکه حمایت های بیشتری از مشاغل آسیب دیده و نیروهای بیکار شده صورت گیرد وگرنه با تعطیل کردن و قرنطینه کردن جواب نمی گیریم.

احتمال ثبات نرخ ارز، فعالان حوزه ساخت و ساز را به تثبیت قیمت تمام شده مسکن امیدوار کرده و حتی بر اساس قول وزیر صمت، قیمت هر کیلوگرم فولاد از 12 هزار تومان به 9هزار تومان کاهش خواهد یافت.

نماینده ایران در هیئت اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه ظرفیت کنونی برداشت گاز طبیعی ایران روزانه حدود یک میلیارد مترمکعب گاز است، به مصرف بی‌رویه گاز در ایران اشاره کرد و گفت: حدود 95 درصد جمعیت 80 میلیونی ما در خانه‌های خود حتی در مناطق دورافتاده به شبکه گاز دسترسی دارند.

معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهمنامه بین این معاونت با رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد.

از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان‌ماه بیش از 7.1 میلیارد دلار کالاهای اساسی وارد شده که حدود 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه چهار سال برتری شیلات در جشنواره شهیدرجایی نشان از مسیر درست شیلات دارد، گفت: استان ظرفیت تولید 100 هزار تن انواع ماهی را دارد.

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد است: تغییر ظاهر (Deface) ورودی سایت رصد و پایش مدیریت 23 پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیکی از منظر نشت اطلاعات، هیچ‌گونه دستاوردی برای هکرها نداشته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه سازی، میزان مشارکت خیران در این امر در سطح کشور به 30 درصد رسیده است.