شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در بازه رمانی هفته سوم آبان ماه، مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی بوده است.

از میان نمادهای بورسی 27 نماد تا تاریخ 21 آبان‌ماه به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، بررسی بیشتر معاملات و غیره متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط زیست با استقرار واحد فرآوری کانی سنگ سرب و روی در شمال‌شرق آشتیان مخالف است.

ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی این سایت، توسعه فناوری 5G را سنگ بنای اقتصاد دیجیتال برشمرد. رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز، پیشتازی ایرانسل در حوزه 5G را موجب افتخار و غرور ملی دانست.

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.

مهرماه بود که انجمن شرکت های هواپیمایی ایران نرخ نامه ی جدید بلیت هواپیما را منتشر کرد که بر اساس آن به بهانه ی کرونا و گرانی نرخ ارز، از اول آبان قیمت کف هر دقیقه پرواز از 3 هزار به 8 هزار تومان افزایش پیدا می کرد و در نتیجه آن قیمت بلیت بین 155 تا300درصد گران شد.

شاخص بورس استانبول به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

گزارش طرح شاخص مدیران خرید (شامخ) نشان می‌دهد که در مهر ماه سال 99 شاهد ادامه شرایط رکود در بخش خرده‌فروشی بوده‌ایم به طوری که شاخص مدیران خرید (PMI) خرده‌فروشی در مهر ماه عدد 33.69 را نشان می‌دهد، اما این عدد در شهریور ماه 38.78 بوده است.

نرخ بیکاری ترکیه مجددا در آستانه ورود به محدوده زیر 13 درصد قرار گرفت.

نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به بیشترین سطح خود از سال 2018 رسید.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا برای کمک به انتقال قدرت و رفتن به کاخ سفید به شرکتهای بزرگ فناوری اتکا کرده است.

ارزش دلار مقابل بسیاری از همتایانش افزایش یافت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه قیمت مسکن کاهش یافته و انتظار افت بیشتر را در ماه‌های آینده داریم گفت: خرید و فروش انجام می شود و معاملات کاهش نیافته؛ هرچند تعداد فروشندگان بیش از خریداران است.

تمام شاخص های مهم بورسی دو طرف آتلانتیک سبزپوش شدند.

غولهای فناوری چینی از گروه علی بابا هولدینگ گرفته تا تنسنت هولدینگز تقریبا 290 میلیارد دلار از ارزش بازارشان را در مدت دو روز فروش وحشت زده سرمایه گذاران از دست دادند.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال 2021 به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.