شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل آرامکوی سعودی اعلام کرد این شرکت به دنبال فروش گاز طبیعی به چین برای کمک به بزرگترین مشتری نفتی خود برای گذار به سوختهای پاکتر است.

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته یک دلار و 69 سنت معادل چهار درصد نسبت به سپتامبر کاهش پیدا کرد.

شرکت گوگل از ژوئن آینده میزان فضایی که کاربران می توانند به رایگان عکسهای کیفیت بالا را در سرویس مبتنی بر ابر Google Photos ذخیره کنند را محدود می کند.

معاون راه وزیر راه و شهر سازی از بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان و جابه جایی مسافر با قطار از این مسیر در دهه فجر امسال خبر داد.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: سقف واحدهای تولیدی هدفگذاری شده برای بازگشت به چرخه تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از 1500 واحد به 2000 واحد افزایش یافت و جدول توزیع استانی این 2000 واحد نیز ارایه شد که از ابتدای سال تاکنون 887 واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد که با افزایش شیوع بیماری کووید -19 میران مصرف آب افزایش جدی یافته است و در ایران نیز متوسط سرانه آب مصرفی شهری 150 لیتر برای هر نفر در سال است که 492 شهر مصرف سرانه آبی بیش از 150 لیتر برای هر نفر در سال را داشتند که این امر نشان می‌دهد که کشور نیازمند اصلاح الگوی مصرف آب است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت ضمن اعلام تداوم تأمین مایحتاج عمومی مردم بدون هیچ گونه مشکل گفت: تا پایان هفته بعد مشکلات روغن جامد نیز حل خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به اینکه تنش زدایی در روابط سیاسی و اقتصادی، می‌تواند به ایران در رشد تجارت منطقه‌ای کمک کند گفت: برخی افراد با گروگان گرفتن اقتصاد در داخل، از بهبود شرایط بین المللی می‌ترسند و در برابر آن مقاومت می کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش قیمت بلیت هواپیما که طی روزهای گذشته از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته بود خبر داد و گفت: به آن‌ها هشدار داده بودیم که اگر حداقل قیمت‌های موجود را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

طرح تعطیلی برخی کسب‌وکارها از ساعت 18:00 در سراسر کشور به اجرا درآمده است. برخی موافق این طرح هستند، اما برخی دیگر می‌گویند اولا این تعطیلی‌ها موجب تشدید تراکم در ساعات عصر و غروب می‌شود و ثانیا به صاحبان این کسب‌وکارها و مغازه‌ها آسیب اقتصادی جبران‌ناپذیری می‌زند. در این ویدئو، وضعیت اجرای طرح و گلایه‌های تعدادی از کسبه در چند شهر ایران را مشاهده می‌کنید.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: پس از هفته‌ها اعتراض، پیگیری و جلسه، سرانجام و فعلا شرکت‌های هواپیمایی با حذف «کف قیمت»، دسترسی به بلیت‌های ارزان را آزاد کردند؛ هرچند که قیمت‌ها هنوز به نرخ قبل از آبان برنگشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع انحصار از شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: با این رفع انحصار از تبدیل این شرکت به یک صدا و سیما و مخابرات دیگر جلوگیری شد و تا پایان این دولت اقداماتی برای برداشتن انحصار در حوزه دیتا نیز انجام می‌شود.

به دنبال اخبار و حواشی چند روز اخیر پیرامون قیمت‌گذاری لاستیک سواری و زمزمه دریافت مجوز افزایش 50 درصدی قیمت تایر برای تولیدکنندگان، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اعلام کرد که بحث درصد افزایش مطرح نیست و قرار است توسط صنعت تولیدکننده بر اساس قیمت تمام شده و متناسب با سود مجاز، قیمت‌گذاری صورت گیرد.

فرماندار شوش از بازگشت به کار 15 نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از امروز خبر داد.

طی مراسمی در روز سه شنبه دومین مرحله از تجهیزات پزشکی اهدایی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس به مراکز درمانی شهرستان های جنوب استان تحویل داده شد.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود یک میلیون 800 هزار تردد انواع وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور انجام می‌شود که با توجه به بارش‌های پیش‌بینی شده احتمالا از میزان آن کاسته خواهد شد.