شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه صنایع دفاعی از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است، گفت: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دانش نیست بلکه تولید اقتصاد دانش‌بنیان است بنابراین سنجش ما در پارک‌ها و مراکز رشد باید از تعداد محصول فناورانه به ریال و دلار تغییر کند.

مدیر امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری وبیناری برای آشنایی با موافقتنامه موقت تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در طرح برق امید مشترکانی که ظرف ماه آتی مصرف خود را کاهش ندهند شامل 10 درصد افزایش تعرفه خواهند شد.

از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دو طرح در راستای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیط اجرایی می‌شود.

به اعتقاد یک کارشناس با ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی، قیمت مسکن و اجاره بها کاهش یافته و ثبات و آرامش به بازار مسکن باز می گردد.

رویداد استارتاپی به منظور جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی برگزار می‌شود.

همه ساله بازار پوشاک در فصل پاییز رونقی دوباره می‌گیرد و این بازار رفت و آمد زیاد خانواده ها برای خرید لباس گرم را شاهد است، اما چند سالی است که این بازار چندان مورد علاقه خانواده ها نیست و قیمت های عجیب و غریبش مو بر تن والدین سیخ می کند، بویژه امسال که این بازار زخمی کرونا نیز هست.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تولید بویلرها و مبدل‌ها موفق به طراحی، تولید و ثبت محصولات دانش‌بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی شدند.

مدیرکل بنید مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا غول اینترنتی آمازون را به مختل کردن رقابت در فضای فروش آنلاین متهم کرده و دومین تحقیق را در خصوص شیوه های کسب و کار این شرکت به جریان انداختند.

مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش‌بنیان حوزه سلامت ضمن بیان مشکلات ایجاد شده در دوران شیوع کرونا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از ساخت محصولی برای پیش‌بینی ابتلا به کرونا خبر داد.

بیشتر شاخص های مهم بورسی آمریکا قرمزپوش شدند.

نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ اروپا به 4.8 درصد افزایش یافت.

شرکت آمریکایی اپل مدلهای جدید رایانه مک را که در آنها به جای اینتل، از پردازنده های ساخت خود این شرکت استفاده شده است، رونمایی کرد.

بزرگترین اقتصاد عربی در سه ماهه سوم امسال 4.2 درصد کوچک شد.

نرخ تورم چین برخلاف انتظارات به نیم درصد کاهش پیدا کرد.