پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روسیه از شکل گیری اسرائیل دوم در منطقه جلوگیری می کند، گفت: دور جدید انتفاضه در فلسطین با قیام مردمی و عملیات مسلحانه سازمان دهی شده آغاز می شود.

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرد.

یک مجله آمریکایی در گزارشی با پرداختن به وقفه پیش آمده در مذاکرات وین و اختلاف نظر میان دولت آمریکا و ایران بر سر مسائلی از جمله حذف نام سپاه از لیستی موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی»، مطرح کرد که دولت بایدن باید با به کار بستن اراده سیاسی لازم، موانع ایجاد شده توسط دولت ترامپ برای حفظ توافق هسته‌ای را برطرف کند.

اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی به بررسی نحوه تخصیص ارز دارو در سال جاری با حضور وزرای بهداشت، تعاون، اقتصاد و صنعت در جلسه هفته جاری خود خواهند پرداخت.

جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت صبح امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و بر تولید و مستند سازی علمی محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی با کیفیت استاندارد بین المللی توسط شرکت های دانش بنیان تاکید شد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به‌منظور سنجش نگرش ایرانیان درباره جنگ روسیه و اوکراین، نظرسنجی را در مقیاس ملی انجام داده و دیدگاه مردم را در زمینه نگرانی از پیامدهای این جنگ برای کشور و واکنش ایران در برابر جنگ دو کشور جویا شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق وعده بیمه شدن رانندگان تاکسیرانی، قول پیگیری رسمی این موضوع را داد.

پیرو بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان بازرسی کل کشور جهت حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، هیأتی از بازرسی امور واحدهای تابعه مجلس، ریاست جمهوری و امور خارجه به منظور بررسی عملکرد صندوق‌های غیر دولتی پژوهش و فناوری در حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مستقر شد.

"چند روزی به هر شبکه اجتماعی که سر می زدید اخبار و شابعات فراوانی از اجحاف برادران افغانستانی علیه ایرانی ها و یا بالعکس مشاهده می کردید که از سوی شبکه های خارجی با اهداف خاصی پخش و منتشر می گردید بسیاری با باور نمودن این کلیپ های ساختگی به بیان احساسات و عواطف خود پرداخته و یا به باز نشر این شایعات کمک نمودند که این مساله خود نیز بر دامنه اختلافات افزود."

هیات عمومی دیوان عدالت اداری اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری توسط شهرداری از تاریخ تصویب را باطل کرد.

معاون اول رییس جمهور در پیامی به «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه، فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: فعلا استعفای دبیرکل حزب منتفی است.

«تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

رئیس‌جمهور استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذشت زمان و کاهش شدت بیماری کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و سستی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

بررسی تقاضا دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها و سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دهکده لجستیک در شیراز خبر داد.