یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای تبدیل حمام نخست سمنان به مرکز آب‌درمانی خبر داد.

12 فیلم بلند ایرانی و خارجی و 10 فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در دومین نشست مسئولان حوزه اشتغال در سال جاری، گفت: موانع اشتغال ایثارگران را در سال مانع‌زدایی‌ها برطرف کنیم

مادر شهیدان گرانقدر «غلامحسین و مرتضی عطیفه کمال‌آبادی» از شهدای شهرستان اراک استان مرکزی، پس از تحمل سال‌ها رنج فراق، به فرزندان شهیدش پیوست.

آیت‌الله رشاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پیروزی فلسطینیان را در نبرد سیف‌القدس به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت.

فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با هدف ایمنی حداکثری مخاطبان این رویداد، در دو سالن سینمایی روباز به نمایش درخواهد آمد.

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران نشان می‌دهد که با وجود روند کاهشی ابتلا به کرونا، مخاطبان زیادی در یک هفته گذشته به سینماها نرفته‌اند و سالن‌های کشور میزبان حدود 13 هزار و 400 نفر بوده‌اند.

آخرین رمان «جان لوکاره» نویسنده مشهور رمان‌های جاسوسی در سال جاری منتشر می‌شود.

نخستین دوره هنرهای شاهنامه‌ای برگزار می‌شود.

«گردشگری آیینی» حاصل پیوند سفر با فرهنگ است که در غرب کشور به فرهنگ‌های غنی این سرزمین گره‌خورده است؛ آیین‌ها، اعتقادات و باورهایی که می‌تواند در قالب گردشگری آیینی معرفی شوند و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب کند و نه‌تنها منبعی برای اشتغالزایی و کسب درآمد شود بلکه انتقال این فرهنگ‌ها را نیز به همراه داشته باشد.

همزمان با بازگشایی سالنهای سینما در فرانسه، «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی پس از ماهها تعطیلی سینماها، برای دومین بار روی پرده رفت.

کتاب «ستاره‌های بلوچ»، خاطرات عباس نارویی، روحانی مدافع حرم از حضور نبویون در نبرد سوریه منتشر شد.

«تیری فرمو» در جدیدترین مصاحبه خود از بازگشت جشنواره کن پس از یک سال وقفه، مراحل انتخاب آثار، تغییرات ساختاری و... در هفتاد و چهارمین دوره این رویداد سینمایی صحبت کرده است.

کتاب «عنصری» از مجموعه تاریخ و ادبیات ایران نوشته محمد دهقانی منتشر شد.

علی دارابی در عین حال که مناظره را بیانگر عدالت رسانه ای توسط رسانه ملی می داند، اشکالاتی را هم بر آن وارد می داند و معتقد است: با این همه باید از مناظره دفاع کرد و نقایص و اشکالات آن را برطرف کرد. باید راه گفت و گو و تعامل را باز نگه داشت.

مرزهای اسپانیا به روی تمامی گردشگران واکسینه‌شده علیه ویروس کرونا باز خواهد شد.