یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

در طول تاریخ اساسا جایگاه یک دانشمند از نظر میزان رؤیت‌پذیری و دیده‌شدن هیچگاه با سیاستمدار، تاجر، اشرافیت و... قابل قیاس نبوده است. میلی که عمل عالمانه را به پیش می‌راند، اساسا معطوف به دیده‌شدن نبوده است؛ میلی که عمل زیبایی‌شناسانه را به پیش می‌راند نیز از چنین منطقی تبعیت نمی‌کند.

همزمان با زادروز همایون شجریان، از کلیپ‌های گرافیکی مستند «جریان شجریان» رونمایی شد.

«موزه طراحی» اکنون میزبان نمایشگاه هنری نخستین ربات انسان‌نما هنرمند جهان است.

آبشار سنگان از جمله مناطق گردشگری طبیعی نزدیک تهران است که در تابستان با توجه به ارتفاع هوای خنک و منظره ای کوهستانی و زیبایی را دارد. آبشار سنگان کن و سولقان در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه های قله پهنه حصار جاری است. این آبشار در زمستان اکثرا به شکل یخ زده است. روستای سنگان، از توابع بخش کن و شهر تهران، و در میان کوه های البرز میانی واقع شده است.

مستندهای ایرانی «ایساتیس»، «روزگار بلور» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود.

15 فیلم بلند ایرانی و خارجی و 15 فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فقه اسلامی غنی است و هیچ خلاء ای در شریعت اسلامی وجود ندارد، گفت: همه قوانین ما باید برخواسته از فقه و شریعت اسلامی بوده و منشاء خدایی و الهی داشته باشد.

«نان روزانه ما» ساخته «کینگ ویدور» از فیلم‌های بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که سعید عقیقی در یادداشتی به بررسی آن پرداخته است.

فهرست نامزدهای بخش مسابقه جشنواره فیلم زمین اعلام شد.

توافق‌نامه‌ای برای صدور «گواهی دیجیتالی کووید» برای سفر در اتحادیه اروپا حاصل شده است.

بلیت‌فروشی نمایش «آمده بودیم اینجا بمیریم» که از سوم خرداد افتتاح می‌شود، آغاز شد.

شبکه نمایش در هفته پیش‌رو، در بخش موضوعی و هفتگی به سراغ سینمای وسترن رفته است.

جمیل رستمی می‌گوید قصد دارد به دلیل وجه دراماتیک ماجرای قتل بابک خرمدین و زوایای پنهانی که خبرهای این حادثه را از مقوله جدی انتخابات هم مهم‌تر کرده، یک فیلم مستند آسیب‌شناسانه از آن بسازد.

جزییات برپایی هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ اعلام شد.

شهرام مکری، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان و مهران کاشانی، فیلم‌نامه‌نویس در کارگاه‌های آموزشی نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می‌یابند.

ساعت نیکذات، هنرمند عکاس قرار است با ایران درودی، هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی درباره نور در نقاشی و سینما گفت‌وگو کند.