جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

سید محمود صادقی در یادداشتی "نگاهی کوتاه به جایگاه قرآن در اندیشه امام خمینی (ره)" دارد.

حسام منظور، بازیگر نقش اصلی مجموعه رمضانی "نجلا 2" که پیش تر او را در سریال های "بانوی عمارت" و "برادر جان" با ایفای نقش های کاملا جدی دیده ایم، می گوید: به خاطر نقش "عبد" به همه پیشنهادهای کاری ام نه گفتم. منظور صراحتا بیان می کند که تغییر بازیگر زن "نجلا" می توانست کار را با شکست کامل مواجه کند و او به عنوان یک بازیگر این ریسک بالا را پذیرفت و به گروه پیوست که "خوشبختانه مخاطبان فصل...

. پس از اسارت حاج احمد متوسلیان در تیرماه سال 1361 در لبنان و قبول فرماندهی تیپ 27 توسط حاج همت، شهید چراغی در عملیات رمضان و عملیات مسلم بن عقیل در سومار، به‌عنوان قائم‌مقام لشکر خدمت کرد و از مهرماه سال 1361 برای مدت کوتاهی، معاونت سپاه 11 قدر را که فرمانده آن حاج همت بود، پذیرفت.

مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری، شانگهای جمعه 26 فروردین 1401 با انتخاب عبدالحمیدقدیریان به‌عنوان چهره هنر انقلاب در سال 1400 برگزار شد.

مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی عصر جمعه 26 فروردین ماه در فضای باز حوزه هنری برگزار شد و در جریان آن عبدالحمید قدیریان، هنرمند نقاش به عنوان چهره برگزیده معرفی شد.

پس از بحث‌های اخیر درباره محل برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر بر برگزاری نمایشگاه در مصلی تاکید کرد.

یک شبکه تلویزیونی در کرواسی پنجشنبه شب گزارش برگزاری کنسرت «چنین گفت زرتشت» توسط ارکستر فیلارمونیک زاگرب را که برای اولین‌بار در خارج از ایران و با همخوانی 80 نوازنده کروات به زبان فارسی و به رهبری علی رهبری برگزار شد، پخش کرد.

«کتابت نور؛ فیض خوشنویسی کلام روشن الهی» با خط استاد میرزا احمد نیریزی به اهتمام سعید نیکخواه آزاد منتشر شد.

مستر کلاس رهبری ارکستر ولفگانگ ونگنروت آهنگساز آلمانی و رهبر نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان گلستان با اشاره به اینکه این نهاد خانه همه هنرمندان متعهد است، اظهار کرد: از این پس دیگر شاهد حمایت های گزینشی در حوزه هنری نخواهیم بود.

کیهان کلهر - آهنگساز، نوازنده کمانچه و سه‌تار - برنامه های آتی‌اش برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور را اعلام کرد.

هر رزمنده‌ای به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در آوردگاه دفاع مقدس، خاطراتی دارد که جمع آنها بخشی از تاریخ معاصر کشورمان را شامل می‌شود. این خاطرات گاه شامل مسائل غم‌انگیز یا شیرینی هستند که خواندن یا شنیدنشان باعث می‌شود هر چه بیشتر به عمق حماسه‌آفرینی رزمندگان دفاع مقدس پی ببریم.

شهید غلامعلی ابراهیمی در وصیت نامه‌اش از ملت قهرمان ایران خواسته است تا همواره پشتیبان انقلاب و روحانیت بوده و روحیه والا و انسانی خود را از دست ندهند.

«باتوجه به نیاز انسان برای معاشرت نکته مهم این است که برای ارتباط با دیگران باید افراد خوبی را انتخاب کرد، انسان نباید منفعل باشد و باهرکسی ارتباط برقرار کند.»

«خدایا در این ماه‌مرا از پلیدی‌ها و آلودگی‌ها پاک گردان و در برابر مقدرات شکیبایم کن و بر پرهیزگاری و همنشینی نیکان موفقم بدار، به یاریت ای روشنی چشم نیازمندان»

یکی از سخنرانان مذهبی گفت: بنده منبرهای مختلفی می‌روم و هیچ توقعی از کسی ندارم و برایم فرقی ندارد که چه شخصی تماس می‌گیرد اما بارها آیت‌الله علوی گرگانی خودشان با بنده تماس می‌گرفتند و ضمن سلام و احوال پرسی، بنده را برای روضه دعوت می‌کردند که این رفتار نشان از تواضع و اخلاص این مرجع تقلید است که موجب ماندگاری نام ایشان هم می‌شود.