سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن پس از چند سال بار دیگر با نمایش فیلمی درباره «زامبی‌ها» افتتاح خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از اجرای برنامه های مختلف برای رفع معضلات فرهنگی در «النگدره» گرگان خبر داد و گفت: رفع معضلات فرهنگی شهر گرگان به ویژه النگدره به عزم جدی استانی نیاز داشت که خوشبختانه این مهم محقق شد.

تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح‌1» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت «ازمر» و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد اما با وجود همه تلاش‌های دشمن، سرانجام در روز 30 فروردین‌1366 عملیات کربلای‌10 با «رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» توسط نیروی زمینی سپاه در منطقه‌ای به وسعت‌250 کیلومترمربع آغاز شد.

پیکر جانباز «عینعلی میرزائی» پدر شهیدان «مهدی، مریم و فرشته میرزائی» تا خانه ابدی خود تشییع و خاکساری شد.

یکی از بدلکاران سینما دستگاهی را برای کنترل از راه دور اتومبیل به ثبت رسانده تا از این پس در فیلم‌ها یا سریال‌هایی که قرار است یک حادثه با اتومبیل رخ دهد، نیازی به حضور بدلکار در ماشین نباشد.

ترجمه کتاب جدید بختیارعلی با عنوان «به دوزخ... ای بی‌گناهان» منتشر می‌شود.

تماشاگرانی که دیروز جمعه، 26 فروردین ماه برای تماشای نمایش «سگ سورتمه» به تماشاخانه سپند مراجعه کرده بودند، با بلوک‌هایی مقابل این تئاتر رو به رو شدند که از تعطیلی آن خبر می‌داد.

دره ارغوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خراسان رضوی است که در 64 کیلومتری شمال غربی شهرستان درگز و در مجاورت پارک ملی تندوره و دره شمخال قرار دارد. این دره که با نام «چریک» یا «چریش» نیز معروف است در فصل بهار با شکوفایی گل‌های ارغوان و گونه‌های مختلف گیاهی به اوج زیبایی خود می‌رسد و پذیرای تعداد زیادی از علاقه‌مندان به طبیعت می‌باشد.

دبیرخانه نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری اعلام کرد مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 28 اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

استاد تفسیر قرآن کریم نجات بعد از تحمل سختی‌های فراوان را از سنت های خداوند دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) در حکمت 357 نهج البلاغه فرمودند وقتی شدت و سختی به نهایت برسد فرج از راه خواهد رسید و هنگامی که حلقه بلا تنگ شود گشایش محقق خواهد شد.

در دعای روز چهاردهم ماه رمضان می‌خوانیم:«خدایا در این ماه مرا بر لغزش‌هایم مؤاخذه مکن و از اشتباهات و لغزش هایم درگذر و هدف بلاها و آفت‌ها قرارم مده به عزتت ای عزت مسلمانان».

نمایشگاه «پنج گنج» به روایت موزه هنرهای معاصر تهران با هدف نکوداشت حکیم نظامی گنجوی از 21 اسفند سال 1400 آغاز به کار کرد. بخش عمده آثار نمایشگاه پنج گنج از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و آثاری از هنرمندان نیز به امانت گرفته شده است. این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ادامه دارد.

در دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان آمده است: «گناهان آدمی همان لغزش است و باید از خدا بخواهد که مؤاخذه نشود. خدا در اثر گناه به غضب می‌آید و سیل و زلزله و بلایای طبیعی همه آثار گناه است. مردم را توجه نمی‌دهند که غالب این اتفاقات و تصادفات به علت انجام گناه است. کسی با خدا باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند علیه او توطئه کند، چون او خدا را دارد. خدایا «اقاله» کن و گناهان ما را بیامرز. در دعای کمیل...

ابراهیم زاهدی مطلق با بیان این‌که در سال‌های اخیر تعداد کپی‌کاران در ادبیات بیشتر شده از خالی شدن برخی کتاب‌ها از محتوا سخن می‌گوید و دلیل آن را ترسو شدن نویسنده‌ها عنوان می‌کند.

دبیر کمیته خوراک انجمن صنفی آژانس‌های ایران گفت: امروزه برندسازی در گردشگری خوراک این قابلیت را دارد که به یک استراتژی بازاریابی و اقتصادی مهم برای صنایع مرتبط مانند هتلداری و یا عاملی مهم برای متمایزسازی مقاصد گردشگری تبدیل شود.

یک هنرمند پیشکسوت صنایع دستی که نگاهی انتقادی نسبت به آمار فروش بازارچه‌های صنایع دستی در دوران نوروز دارد، گفت: «آقای ضرغامی حدود 7-8 ماه است که روی کار آمده‌اند و باید از ایشان پرسید که نامه‌های تشکل‌های صنایع دستی کشور را چرا برای ملاقات بدون جواب گذاشتند؟»