جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مراسم «دیدار ماه»، نشست شعرخوانی شاعران همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

نخستین نشست مشترک انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود.

ترجمه «رویاهای بانکِرهیل» نوشته جان فانته و ترجمه رمان نوجوان «میلیون‌ها» نوشته فرانک کاترل بویس راهی بازار کتاب شده‌اند.

تابلو نقاشی منظره زمستانی «کلود مونه»‌، نقاش مشهور فرانسوی که در دوران جنگ جهانی دوم فروخته شده بود در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

دین پژوه و فعال فرهنگی با بیان اینکه با رفتار زیرکانه امام حسن (ع) دوره ای جدید از اسلام شکل گرفته است، ادامه داد: دقیقا یکی از حکمت های صلح امام حسن (ع) حفظ جریان اصیل شیعی در مقابل دستگاه عظیم تحریف در بطن جامعه اسلامی بود.

مدیر تماشاخانه سپند گرچه تایید می‌کند که این سالن دچار مشکلاتی شده است اما تاکید دارد که بحث تعطیلی یا پلمب این سالن در بین نیست.

مادر یکی از شهدای دامغان عنوان کرد: فرزند شهیدش پیش از شهادت به وی گفته بود که می‌خواهد بعد از شهادت، علمدار حضرت سیدالشهدا باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت این وزارتخانه از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: این جشنواره امروز به تکامل رسیده و مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل آن در دستور کار است و تلاش می کنیم تا جشنواره به خوبی رشد یافته و در نقاط مختلف دنیا گسترش یابد.

مدیرکل حوزه هنری استان همدان از افتتاح «پردیس سینمایی مهر همدان» با درجه مدرن و چهار سالن مجزا در سه شنبه 30 فروردین ماه، خبر داد.

حاضرید برای «هیچ‌چیز» چقدر پول خرج کنید؟ یک مجموعه‌دار هنری اروپایی برای اثر هنری که وجود خارجی ندارد بیش از یک میلیون دلار پرداخت کرده است!

نقاره‌زنی در حرم امام رضا (ع) در ایام و مناسبت‌های مختلف، سنتی دیرینه است. نقاره‌نوازان حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان نیز هر بامداد از دو ساعت مانده به اذان صبح به مدت نیم ساعت شروع به نواختن می‌کنند تا مردمی که صدای آن را می‌شنوند متوجه نزدیکیِ سحر شوند و خود را برای اعمال سحرگاهی آماده کنند.

سازمان فرهنگی شهرداری تهران تا پایان ماه رمضان دو مسابقه را با نام‌های «بانوی بی‌مثال» و «رازهای آسمانی» برگزار می‌کند.

همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری سریال اپیزودیک «تازه وارد» شش بازیگر جدید به این سریال پیوستند.

«مهمونی» مجموعه طنز جدیدی است که همزمان با آغاز سال 1401 از شبکه نمایش خانگی پخش شد و حالا با گذشت چند قسمت کمتر کسی را می‌توان یافت که دست کم چند سکانس از آن را در شبکه‌های مجازی ندیده باشد.

در شرایطی که نمی‌توان منکر نفوذ شبکه‌های مجازی در بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان شد، شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون که در حوزه تولید محتوای علمی و آموزشی فعالیت می‌کنند، چقدر در جذب مخاطب موفق بوده‌اند؟ آیا این برنامه‌ها نقشی در افزایش سواد علمی جامعه داشته‌اند؟ در این شماره از پادکست صدای دانشگاه، دیدگاه دانشجویان در مورد برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو و تلویزیون را جویا شدیم.

همه‌ی ما می‌دانیم که در چه زمان و مکانی لغزشی داشته‌ایم و خداوند هم از آن مطلع است بنابراین خوب است که انسان پیش از آنکه در درگاه حق تعالی مورد مواخذه قرار گیرد خود به گناهکار بودنش اعتراف کند تا خداوند نیز انسان را مورد بخشش قرار دهد.