سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

ایسنای جوان در حالی به بیست‌ویک سالگی خود رسیده است که روزگار سختی را همانند سایر رسانه‌های ایران و جهان سپری می‌کند. شیوع ویروس کرونا و ارسال مکرر اخبار تعداد مبتلایان و انسان‌هایی که قربانی می‌شوند، کسب و کارهایی که خوابیده و محدودیت‌های کرونایی از یک سو و دشواری تهیه خبر در این شرایط و همکاران رسانه‌ای که با این ویروس مرگبار از دست می‌روند از سویی دیگر، همه و همه دست به دست هم داده...

اچ دی سازی شبکه‌های تلویزیونی در نهم آذر ماه به طور رسمی اعلام و در کشور اجرایی شد. در پی این اتفاق، خبرهایی درباره نحوه دریافت شبکه های HD در ایسنا منتشر شد که به رغم توضیحات در قالب خبر، ویدئو و اینفوگرافی، کامنت‌های برخی مخاطبان، گویای ابهام‌هایی در این زمینه بود.

«گذری بر زیست روزمره زنان در دوره قاجار» در قالب نشستی با عنوان «یک روز در اندرونی» برگزار می‌شود.

مینی سریال چهار قسمتی خارجی «آرزوهای بزرگ» از (16 آذر ماه) از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به مناسبت پانزدهمین سالگرد گرامیداشت شهدای اصحاب رسانه و ارتش، جمعی از خانواده های این شهدا با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کردند که «در رفع مشکلات مردم گام های موثرتری برداشته شود».

«قصه آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان دوبلور ایرانی، تولید جدید شبکه مستند سیما برای نخستین بار یکشنبه، 16 آذر از تلویزیون پخش می شود.

یک روزنامه‌نگار و کارشناس فرهنگ و هنر می گوید که «کاش هنر ایران خیلی شفاف و مستقیم تحریم می‌شد، زیرا شاید به رگ غیرت سه دولت اخیر برمی خورد و برای بهبود وضعیت هنر قدمی برمی داشتند؛ از اینجا رانده و از آنجا مانده حکایت هنر ایران شده است که به هر بخش آن، تئاتر، موسیقی، کتاب یا سینما می‌نگری افسردگی می‌گیری.

دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی به حاشیه‌های کتابی با موضوع کرونا که می‌گوید هنوز منتشر نشده است پاسخ داد.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته مجوز 167 تک آهنگ و یک آلبوم را صادر کرده است.

«الیسون لوری» نویسنده آمریکایی برنده جایزه «پولیتزر» درگذشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: بنیاد ایلام در راستای مهم‌ترین هدف خود که پیگیری مسائل جامعه ایثارگری و ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به این قشر عزیز از جامعه است، رفع مشکلات درمانی ایثارگران را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

شاهکارهایی از مجموعه هنری کاخ باگینگهام در نمایشگاهی برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شوند.

برنامه «نگاه یک» این هفته با موضوع نقش شرکت های دانش بینان در غلبه بر تحریم پخش می شود.

مازیار شاهی آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و سه‌تار در یادداشتی به حاشیه های تصنیف «کاروان شهید» که شهرام ناظری اخیرا عنوان کرده سازنده ملودی این اثر او بوده است و نه محمدرضا لطفی، پرداخت.

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با پخش اجرای نمایندگان استان‌های اصفهان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایلام از شبکه قرآن سیما امروز؛ پانزدهم آذر آغاز می‌شود.

چهل‌ودومین نشست از «مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی» با موضوع «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی شمس تبریزی» به صورت مجازی برگزار شد.