یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

اسلحه مورد استفاده «شان کانری» در اولین حضورش در نقش «جیمز باند» در یک حراجی به قیمتی بالغ بر 250 هزار دلار به فروش رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اختصاص چهار میلیارد ریال بابت مرمت 16 خانه تاریخی شهرستان ساوه خبر داد.

شهید محمدحسن ترکاشوند در سال 1338 در معمولان از توابع شهرستان پلدختر در یک خانواده کشاورز مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و برای رفع مشکلات زندگی و تأمین مخارج و امرار و معاش به فعالیت پرداخت.

جشنواره تئاتر مقاومت همزمان با جشنواره فیلم حقیقت به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مستند بلند «یک تونل» تولید سال 2019 کشورهای گرجستان و آلمان به کارگردانی «نینو اریونیکیدزه» و «وانو آرسنیشویلی»، در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

انیمیشن کوتاه «اچ 2 هوپ»، اولین انیمیشن وی آر (واقعیت مجازی) استودیو هورخش در سیگراف آسیا نمایش داده می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد به رکود بی‌سابقه صنعت گردشگری به دلیل کرونا اشاره و بر حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران طرح‌های این حوزه تاکید کرد.

«در تمام مدتی که این کتاب را ترجمه می‌کردم، به مرگ فکر می‌کردم»؛ این را مجتبی عبدالله‌نژاد در مقدمه ترجمه «مواجهه با مرگ» نوشت؛ کتابی که آخرین کار او شد.

نگین ضیایی، کارگردان جوانی که به خاطر همه‌گیری کرونا از اجرای نمایش «مرفی» باز مانده است، طرح حمایتی جدید مرکز هنرهای نمایش از گروه‌های تئاتری را مبهم می‌داند.

حاج بهمن کافی زاده پدر پاسدار شهید مدافع حرم روح الله کافی به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

رئیس فراهم‌آوری، آماده‌سازی و کنترل منابع غیرکتابی و پیایندهای کتابخانه ملی گفت: گروه منابع غیرکتابی در کتابخانه ملی، منابع غیرکتابی چاپی و الکترونیکی از جمله آثار موسیقی و پایان‌نامه را در بانک کتابشناسی ملی ثبت می‌کند تا پژوهشگران در سطح بین‌المللی بتوانند به این آثار دسترسی پیدا کنند.

رئیس مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین گفت: مرکز نوآوری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تعامل، همفکری، هم‌افزایی در چارچوب کاربردی سازی پژوهش‌ها در حوزه‌های مربوط به میراث فرهنگی ایجاد می‌شود.

«با کرونا دشمن نیستم. با او دوست هستم. خودم را اذیت نمی کنم. ولی رعایت می کنم.» اینها جملات مریم نشیبی گوینده رادیو و تلویزیون است که درباره شرایط این روزها بیان می شود.

نیما جاویدی فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان با حضور در استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «کتاب‌باز» از روند فیلم‌نامه‌نویس شدنش از کودکی تا امروز خواهد گفت.

امیرمحمد زند اجرای مسابقه خوانندگی «صدای ایرانی» را در شبکه اینترنتی امروز در بستر تلویزیون آیو به عهده گرفت.

نشست درس‌گفتار شمس تبریزی با عنوان «شمس و مولانا و حکایت رنج انسان» برگزار می‌شود.