سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

یکی از نخستین نقاشی‌های آبرنگ «ون‌گوگ» نقاش مشهور هلندی در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

جلد نخست کتاب «مهر و ماه» شامل قطعه‌هایی برای دونوازی سنتور نوشته نفیسه غلامپور منتشر شد.

تک‌آهنگ مشترک «عالیم قاسم‌اف» و «علیرضا قربانی» به زودی منتشر خواهد شد.

دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی ایرانی دستگاهی به مدت چهار شب و در هر شب دو اجرا، روزهای بیست و هفتم تا سی آذرماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

در تاریخ رسانه آمده است که اولین مسابقات رسانه‌ای جهان اصلا در رادیو برگزار شده است. حتی اولین مسابقه تلویزیونی دنیا یعنی «هجی» که در سال 1983 و از شبکه «بی‌بی‌سی» هم پخش می‌شده تقلید یا الگوبرداری از یک برنامه رادیویی بوده است. جالب است بدانید موضوع اولین مسابقه تلویزیونی دنیا، هجی‌کردن واژه‌ها بوده است.

مراسم بیست و یکمین سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران صبح روز یکشنبه (16 آذر ماه) با حضور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با جمع اندکی از مدیران و خبرنگاران این رسانه برگزار شد.

فراخوان دومین جشنواره "چلچراغ آسمانی" باهدف تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت در فضای مجازی و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولیدات رسانه‌ای اعلام شد.

اولین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» به همت اداره تبلیغات استان تهران برگزار می‌شود.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از مهلت بخش خصوصی برای ارائه پیشنهادات در خصوص بودجه 1400 تا پایان هفته خبر داد و بر ضرورت تبیین نقش دستگاه‌ها به ویژه دفاتر امور خارجه برای تقویت دیپلماسی گردشگری تاکید کرد.

فهرست هفتگی نیویورک‌تایمز از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌های مختلف اعلام شد؛ در این بین نام جدیدترین اثر «جیمز پترسون» و کتاب خاطرات «باراک اوباما» نیز به چشم می‌خورد.

«اعتبارات و بودجه مرمت مانند دارو برای بیمار است. وقتی دارویی تامین نشود انسان به سمت مرگ می‌رود و زمانی که اعتبار مرمت براساس برنامه و طرح مصوب به موقع تامین نشود میراث فرهنگی نابود می‌شود.»

جواد معروفی 27 سال قبل در چنین روزی درگذشت. هنرمندی که آغازکننده شیوه‌ای جدید در پیانونوازی ایرانی بود. معروفی پیانو ایرانی را از حالت اشرافی خارج کرد و به حالت عمومی درآورد. او در نواختن و آموزش موسیقی تبحر داشت و آثارش در میان مردم مورد قبول بود. اولین اثر این هنرمند ترانه خیام بود که در 24 سالگی اجرا کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر سرمایه‌های علمی و مایه افتخار کشور در عرصه‌های توسعه و پبیشرفت هستند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی نام و یاد شهدای دانشجو را گرامی‌داشت.

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، یکشنبه 16 آذر به مناسبت آغاز بیست و یکمین سال فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از این خبرگزاری بازدید کرد.

مسئولان جنوب شرق استان تهران روز دانشجو و سالروز تاسیس ایسنا را تبریک گفتند.