سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

«گورکن» در بخش مسابقه آثار سینمایی هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنوی در کشور ایتالیا به نمایش درمی‌آید.

یک مجسمه ارزشمند تاریخی که به هلند قاچاق شده بود به نیجریه بازگردانده شد.

خانه موسیقی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر ثبت روز اول مهرماه سالروز تولد محمدرضا شجریان به عنوان «روز ملی موسیقی» است، ثبت روزی به نام موسیقی در تقویم رسمی کشور را نیازمند همدلی هر چه بیشتر دانست.

دو مستند خارجی «ساختمان شیلیایی» و «رویای کنفوسیوس» در چهاردهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت به نمایش گذاشته می شوند.

انتشار گزارش هزینه‌های انجام شده‌ی موزه سینما در 6 ماه ابتدایی سال 1399 نشان می‌دهد که بیشترین پول صرف شده در این مجموعه، هزینه نیروی ثابت انسانی و بعد نگهداری از ساختمان و تاسیسات آن بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: شهید عبدالحمید سالاری آذر سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در درگیری با گروه تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید.

حاج رضا لنکرانی، هنرمند باسابقه تعزیه که نزدیک به هشتاد سال شمرخوان تعزیه‌های عاشورا بوده است، صبح امروز، یکشنبه 16 آذر ماه بر اثر کهولت سن درگذشت.

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی حقیقی، با صدای علیرضا شجاع‌نوری بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و تهیه کننده این اثر، توضیح‌دار شد.

جانباز 70 درصد «رحیم بنار» از استان سمنان پس از تحمل رنج مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

خبر رسیده است که رضا فیاضی در فیلم تئاتری در نقش ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا به ایفای نقش پرداخته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان خراسان رضوی گفت: دانشجویان در سنگر علم و دانش باید راه شهدا به ویژه آرمان شهدای هسته‌ای را ادامه دهند، زیرا امروز دنیای تکنولوژی است و هر کشوری که دانش علمی بیشتری داشته باشد بهتر می‌تواند در جامعه جهانی فعالیت کند.

برگزاری جشنواره ها در دوران کرونا یکی از چالش های مهم سینما در طی حدود یک سال اخیر بوده و رویدادهای مهم سینمایی سیاست های متفاوتی را در مواجهه با این بحران جهانی در پیش گرفتند.

مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پایان یافت و 147 آلبوم متقاضی حضور در بخش جایزه باربد شدند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به ریزش بخشی از یک پل تاریخی در کرج با بیان اینکه امر مرمت بناهای تاریخی مستمر است و دائما با این حوادث مواجه هستیم گفت: من بارها گفته‌ام ولی کسی گوش نمی‌کند که بودجه ما بسیار اندک است. میراث فرهنگی با 180 تا 200 میلیارد تومان 34 هزار ابنیه تاریخی را نگهداری می‌کند.

کتاب «مربای روسی» نوشته لودمیلا اولیتسکایا با ترجمه مریم شفقی منتشر شد.

استاندار مرکزی گفت: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در این بازه زمانی کوتاه نشان از جدیت مسئولین استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس دارد که کاملا قابل تقدیر است.