یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی که به تازگی حق توزیع آن توسط یک کمپانی آمریکایی خریداری شده موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره «اجیال» دوحه شد.

حمیدرضا آذرنگ که امسال نخستین فیلم بلند سینمایی خود با نام «روزی روزگاری آبادان» را ساخته است، با اشاره به وضعیت فعالیت هنری در دوران کرونا گفت: ویروس منحوس کرونا یک ضرر هنگفت را به تئاتر و سینما وارد کرده است و تئاتر را به سمت نابودی کشانده است؛ زیرا تئاتر به حضور فیزیکی مخاطب احتیاج دارد و در این شرایط امکان اجرای هیچ نمایشی نیست.

امروز 15 آذرماه مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری و «روز هوانیروز» در سال 1359 است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به ریزش یک پل تاریخی در کرج گفت: بدون شک عملیات عمرانی صورت گرفته در اطراف این پل در سال‌های 95 و 96 در وقوع این اتفاق بی تاثیر نبوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از احداث پل جایگزین پل تاریخی کوریجان به درخواست اهالی این منطقه در فاصله 800 متری از پل خبر داد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در پیامی فقدان امیر سرتیپ محمود ارضی را تسلیت گفت.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، از فعال شدن مرکز اسناد، انتقال و تجهیز بخش اداری پایگاه جهانی سلطانیه خبر داد.

بناها و خانه‌های تاریخی زیادی در یزد به واسطه مشکلات مالکیتی و کمبود اعتبار از مرمت و احیا بی‌نصیب مانده‌اند و از مشکلات طبیعی و دست اندازی‌های گاها عامدانه و سودجویانه انسانها اشک اندوه می‌ریزند.

هنگامی که صدام با حمایت کشورهای غربی و شرقی جنگ تمام عیاری را با همه امکانات خود علیه کشورمان به راه انداخت. همه مردم ما و عناصر نظامی به مقابله با آن پرداختند. در این میان اما، هوانیروز به عنوان یکی از کارآمدترین و مؤثرترین یگان‌های تخصصی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحرک و عکس العمل سریع وارد عمل شد و قلب دشمن را نشانه گرفت.

صحبت‌های رییس‌جمهور و رییس مجلس و اظهارنظر مدیر شبکه سه سیما درباره عادل فردوسی‌پور مهمترین عناوین روزنامه‌های کشور در روز پانزدهم آذر سال 99 را تشکیل داده است.

فصلنامه طنز ادبی با عنوان «طنزآور» با شعار «می‌خندم، پس هستم» منتشر شد.

نگهداری از حیوانات همواره مورد علاقه انسان‌ها بوده است. امروزه این علاقه به حدی رسیده که برخی افراد با نگهداری از حیوانات مورد علاقه خود، آنها را جزئی از خانواده خود می‌دانند.

آن خبر دردناک بود... آن خبر بعد از این همه سال هنوز هم دردناک است... پانزدهم آذر ماه 15 سال قبل، اهالی رسانه پرچم‌های سیاه را به نشانه عزا برافراشتند تا آن روز را روز عزای رسانه‌ها بنامند.

صفحه‌ای به نام محمدرضا شفیعی کدکنی با یادی از برات زنجانی، درگذشت این استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و نظامی‌شناس را تسلیت گفته است.

بی‌شک درگذشت هر شهروند و هموطنی در هر کسوت و مرتبه‌ای بر اثر ابتلا به ویروس کرونا یا هر عامل دیگری، ناراحت‌کننده است. اما در این روزهای عجیب، برای بسیاری این پرسش پدید آمده است که ویروس مرگبار چرا بیش از شاخه‌های دیگر همچون اقتصاد، سیاست، ورزش و... بیشتر شخصیت‌های فرهنگی و هنری را به کام مرگ می‌کشاند؟