سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

رادیو فرهنگ یکشنبه (16 آذرماه) به مناسبت روز دانشجو در ویژه برنامه «صدای دانشجو» با موضوع معرفی دانشجویان نویسنده، پای صحبت آنها می نشیند و در برنامه «هفت اقلیم» هم به موضوع دانشجویان و کتاب های دانشگاهی می پردازد.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به دنبال متولی برای عمارت "تخت دریا قلی بیگ" هستیم تا آن را به بخش خصوصی واگذار کرده و کاربری در شان این اثر برای آن تعریف کنیم تا با حضور فیزیکی مردم از پاتوق شدن این بنا برای معتادین و هنجارشکنان جلوگیری کنیم.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن گرامیداشت فرارسیدن 16 آذر که به عنوان روز دانشجو در تقویم نامگذاری شده است، گفت: دانشجو در نظام جمهوری اسلامی مظهر بالندگی و اقتدار علمی است.

نشست پیشکسوتان لجستیک در عملیات کمان 99 در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

مریم نژادلو دبیر آموزش و پرورش و مدیر دبیرستان های استان سمنان و همسر شهید محمدرضا خالصی است.

اینک هزار سال گویی از اولین نگاه عاشقانه ما می گذرد، آری عزیز؛ یک لحظه بدون تو بدون قرنی شقاوت تنهایی است.

با نفوذ اخبار مربوط به محوطه چگاسفلی و کاوش‌های باستان‌شناسی دشت زهره، برنامه‌های هفته پژوهش امسال در پژوهشکده باستان‌شناسی نیز تحت‌تاثیر این محوطه تاریخی و آسیب‌های واردشده به آن، این محوطه چباستانی را مورد بررسی قرار داد.

جزئیات اعلام شده از چگونگی برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن امسال نشان می‌دهد که بیش از هر چیز اکران‌های خصوصی فیلم‌ها داغ می‌شود، رسمی که پیش از این هم با برگزاری حضوری جشنواره داغ بود.

چه کسی فکرش را می‌کرد آن انباری بی‌ستون که متعلق به سلف‌سرویس دانشگاه بود، روزی مکان درخشش جمعی از نامداران فرهنگ این کشور شود، اما از خوش‌اقبالی این انبار متروکه بود که روزگار برایش چنین تقدیری معین کرد.

یکی از اقشار جامعه که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا نمود؛ دانشگاهیان و دانشجویان بودند. همواره عنصر دانشگاه به عنوان یکی از مراکز ایجاد حرکت و شکل‌دهی به تصورات و باورهای افکار عمومی جامعه و همچنین شیوه نگرش و مشارکت اساتید و دانشجویان، مهم و حائز اهمیت بوده است

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم در بیست و یکمین سال فعالیت ایسنا، پنج توصیه و پیشنهاد را برای اهالی این رسانه مطرح کرد.

رییس موسسه عالی موسیقی لبنان و یک خواننده سرشناس سودانی در اثر ابتلاء به ویروس کرونا در روزهای اخیر از دنیا رفتند.

گفته می‌شود که یک عکس گاه می‌تواند ارزشی برابر با هزاران کلمه داشته باشد. هدف عکاسان باید تولید تصاویر مستقیم، صادقانه و جسورانه باشد که بتوانند داستان‌های افرادی که قدرتی ندارند را روایت کنند.

درحالی‌که از کتابخانه‌ای حدودا هزارقفسه‌ای با صندلی ماساژور و کافه‌تریا در دانشگاه کره جنوبی روایت می‌شود، دانشجویان ایرانی از مشکلات کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، استادانی که غالبا مرجع خوبی برای معرفی کتاب نیستند و دغدغه گرانی کتاب می‌گویند.

در بیست و یک سالگی ایسنا و در شرایطی که ویروس مرگبار کرونا و اخبار مرتبط با آن، همچنان در سرتیتر رسانه‌هاست، مخاطبان از خبرگزاری دانشجویان ایران انتظار دارند، اخبار امیدوارکننده‌اش را بیشتر کند.