سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: فاز اول مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید.

سفیر جمهوری رومانی در ایران در نشستی به میزبانی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ریشه درخت روابط ایران و رومانی سالم است و روابط خارجی ایران با قدرت‌های جهانی در شرایط تحریم صدمه‌ای به این ریشه نمی‌زند.

سید رضا میرکریمی برای انتخاب بازیگران فیلم جدیدش تست بازیگری می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجانغربی گفت: آذربایجان غربی 87 شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

"با احتساب فیلم های به نمایش آمده در جشنواره فجر گذشته (31 عنوان)، فیلم های اکران عمومی شده (9 عنوان)، فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره کودک اصفهان (20 عنوان) و فیلم های حضور یافته در جشنواره های بین المللی (25 عنوان)، در مجموع 85 فیلم بلند از مجموع 272 فیلم، مهر تولید سال 2020 خورده و البته امکان افزایش این آمار تا پایان سال میلادی هم هست. پس با احتساب امکان ارائه فیلم های جشنواره...

کتاب «راستی چرا؟» نوشته جی اینگرام با ترجمه رضا اسکندری‌آذر منتشر شد.

فراخوان چهارمین دوره جایزه «ارغوان» با چند تغییر در مقررات این جایزه ادبی، اول دی‌ماه منتشر می‌شود.

هادی مرزبان معتقد است، بعضی طرح‌هایی که در دوران کرونا برای تئاتر ارائه شده بیشتر کارمندی است و در حال حاضر بهترین راه برای کمک به تئاتر همکاری با تلویزیون برای تولید تله تئاتر است تا از این طریق این رسانه به «دانشگاه» ی که قرار بود باشد، هم نزدیک شود.

حمیدرضا نعیمی که مشغول آماده‌سازی نمایش کمدی «گرگاس یا روز بخیر آقای وزیر» است، می‌گوید، گروه ما با این چشم‌انداز که ممکن است اجرای این نمایش منتفی یا در میانه راه متوقف شود، به کارزار آمده است.

با وجود بی‌سابقه بودن حمله هوایی به اندیمشک در تاریخ، اما، تا کنون آنطور که باید، به مقاومت مردم این شهرستان پرداخته نشده است.

محمدباقر رضایی نویسنده طنزی آهنگین را برای بهروز رضوی نوشته و به این بهانه به شرح احوالات این گوینده قدیمی که در این متن او را «اوستاد بهروز رضوی» خطاب قرار می دهد، پرداخته است.

مجید راستی می‌گوید: اگر روزی نویسنده‌ای هم خودش را بازنشسته کند، قلم هرگز بازنشسته نمی‌شود!

بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر که جوایزش از دوره ای به بعد با عنوان «باربد» دست به دست می شود، عمری نسبتا کوتاه دارد. این بخش که پیشتر تنها توانسته بود یازده دوره از سی و پنج دوره جشنواره فجر را به خود ببیند، امسال با تغییراتی در آیین نامه بار دیگر بازگشته است و باید دید این بار چند سال دوام می آورد.

معاون گردشگری می‌گوید: طرح سفر قسطی (ساب) و وام 20 میلیون تومانی سفر (سفر کارت) را ویروس همه‌گیر کرونا متوقف کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: اگرمجموعه ویژگی های ایمان را در قرآن و قلب را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که به تعبیر قرآن و روایات جایگاه اصلی ایمان قلب یا همان عقدالقلب است که قابل افزایش و کاهش و تغییرو تبدیل است.

برترین قاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری از نگاه مردم، از امروز تا 25 آذر ماه انتخاب خواهد شد.