جمعه 13 مهر 1403

ایمانی: ترور شهید نصرالله حرکت حزب‌الله را خاموش نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایمانی: ترور شهید نصرالله حرکت حزب‌الله را خاموش نمی‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه شهادت سیدحسن نصرالله حرکت حزب‌الله لبنان را خاموش نمی کند، گفت: این حوادث برای ملت ایران هم اتفاق افتاده و بسیاری از سران جمهوری اسلامی در یک برهه کوتاه ترور شدند اما انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

- اخبار سیاسی -

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران گفت: رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی‌شان به حق مشروع ملت فلسطین برای دفاع از موجودیت خود اشاره کردند که این مسئله ناشی از مبانی دفاع اسلامی و حقوق بین‌الملل است.

امام خامنه‌ای: هر ضربه به رژیم صهیونیستی خدمت به انسانیت است

وی با بیان اینکه در این مسئله که فلسطین یک ملت و کشور قانونی بوده، تردیدی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در فاصله بین جنگ جهانی اول و دوم علی‌رغم اینکه هنوز مرزهای بین‌المللی به شکل کنونی تعریف نشده بود، اما ملت فلسطین برای خود پول و پاسپورت رسمی داشت و نمونه اینها هم‌اکنون در موزه‌ها موجود است.

ایمانی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 تاکنون تلاش کرده‌اند که موجودیت این ملت را از منظر حقوق بین‌الملل انکار کنند، گفت: اساساً یکی از دلایلی که بسیاری از کشورهای غربی بحث دو کشوری را درباره فلسطین مطرح می‌کنند، همین مسئله است که موجودیت ملت فلسطین یک واقعیت حتمی است. بنابراین وقتی این ملت مورد ظلم و کشتار قرار می‌گیرد بر اساس قوانین بین‌المللی و به طور طبیعی این حق برای آنها به رسمیت شناخته شده که از موجودیت خود دفاع کنند.

وی افزود: علاوه بر این قدرتهای بزرگ طی چند دهه اخیر در بسیاری از مناقشات بین‌المللی با طرح ادعای دفاع از مظلوم به این مناقشات ورود کردند. بنابراین اقدام ایران و محور مقاومت در دفاع از ملت فلسطین اقدامی کاملاً مشروع است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین درباره نقش جمهوری اسلامی و تاکید بر اینکه ایران به هر طریقی از موجودیت مردم فلسطین حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب دو مرتبه بر روی این مسئله که ایران در دفاع از ملت فلسطین و لبنان نه تعلل می‌کند و نه شتابزده عمل خواهد کرد، تاکید کردند که این موضوع شاید در پاسخ به برخی از افراد در داخل کشور و همچنین خارج از کشور بود که معتقد بودند ایران در ماجرای ترور شهید هنیه و پاسخ به این جنایت تعلل کرده است.

ایمانی افزود: ایشان تاکید کردند که اگر سر یک موضوعی زمان بگذرد به معنای تعلل ایران نیست و ممکن است ماه‌ها طول بکشد اما همه باید بدانند که ما در انجام اقدامات متقابل تردید نمی‌کنیم.

وی درباره مقایسه ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه فرماندهان نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان با ترور مقامات کشورمان در دهه 60 توسط منافقین که مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت، تاکید کرد: عمده هدف رهبر انقلاب از ایراد خطبه دوم نماز جمعه به زبان عربی این بود که خواستند در این برهه حساس و پس از ترور شهید نصرالله یک امید و روحیه به مبارزین در میدان بدهند.

اینانی افزود: ایشان چند مطلب را برای ایجاد امید به آینده اشاره کردند. اولاً به فرهنگ غنی مردم لبنان اشاره کردند و در ثانی ایشان اشاره کردند که این حوادث برای ملت ایران هم اتفاق افتاده و بسیاری از سران اندیشمند جمهوری اسلامی در یک برهه کوتاه ترور شدند اما انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و سرعت پیشرفت آن نیز بیشتر شد. بنابراین شهادت سیدعباس موسوی و سیدحسن نصرالله حرکت حزب‌الله لبنان را نمی‌تواند خاموش کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین درباره نقش آمریکا در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و تلاش دولتمردان این کشور برای انکار نقش خود در بروز جنایات اخیر گفت: ایالات متحده آمریکا بارها در 70 سال گذشته تاکید داشته که امنیت رژیم صهیونیستی امنیت او است و از تمام اقدامات رژیم در طی این سالها نه تنها حمایت کرده بلکه لجستیک و کمک‌های نظامی آمریکا نیز همواره برای اسرائیل مهیا بوده است. اما در عین حال اینکه چرا هیئت حاکمه آمریکا در این مدت اخیر خودش را از جنایات رژیم صهیونیستی کنار می‌کشد یکی از جنبه‌های آن این است که شدت جنایات اسرائیل و زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی به حدی است که مقامات آمریکا نمی‌خواهند مسئولیت این اقدامات را بپذیرند و مدام نتانیاهو را به عنوان عامل این جنایات معرفی می‌کنند.

ایمانی با بیان اینکه آمریکا با این سیاست علاوه بر پیش بردن منافع خود در منطقه، سعی دارد تا زیر بار هزینه‌های حقوقی و بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی نیز نرود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایت‌کارانه خود در تلاش است تا نشان دهد در جهان معاصر صرفا قانون جنگل حاکم است و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای آزادی‌خواه در دنیا قدرتی ندارند.