دوشنبه 9 مهر 1403

این استان به حالت آماده باش درآمد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
این استان به حالت آماده باش درآمد

بر اثر بارش باران در دو روز گذشته 60 سردهنه خاکی در گیلان تخریب شده است.

امیر مرادی اظهار کرد: با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی پرفشار در گیلان، پیگیری و بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی از تخریب 60 سردهنه خاکی در گیلان بر اثر سیلاب رودخانه‌ها خبر داد و افزود: بر اثر بارش باران در دو روز گذشته و طغیان رودخانه‌ها، 60 سردهنه خاکی در شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر تخریب شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بارندگی‌ها تا فردا در استان خواهد داشت، گفت: بر اساس گزارش هواشناسی سامانه بارش زا از فردا به تدریج از استان خارج می‌شود.

فوری / ادارات این استان 10 صبح تعطیل می‌شوند

مرادی با اشاره به طغیانی شدن رودخانه‌های گیلان بر اثر بارش شدید باران اضافه کرد: بارش مستمر باران و بالا آمدن آب موجب طغیان رودخانه‌های مرغک شاندرمن و خالکیایی ماسال، دیناچال و پره سر شفارود شده است.

وی از احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی گیلان خبر داد و افزود: در شهرستان صومعه سرا به ویژه در بهمبر، امشب سیلاب پیش بینی شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آمادگی همه دستگاه‌های خدمات رسان در شرایط بحرانی خبر داد و بیان کرد: نیروهای امدادی، دستگاه‌های خدمات رسان و گروه‌های مردمی برای کنترل و مدیریت بحران در گیلان پای کار هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.