چهارشنبه 13 تیر 1403

این کشورها گرانترین ویزای تحصیلی را دارند + نمودار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
این کشورها گرانترین ویزای تحصیلی را دارند + نمودار

اقتصادنیوز: استرالیا با افزایش 125درصدی هزینه‌های درخواست ویزا برای تقویت «یکپارچگی» چهارمین صادرات بزرگ خود و کمک به کاهش مهاجرت، ضربه سختی به دانشجویان بین‌المللی وارد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، کلر اونیل وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هزینه درخواست ویزای تحصیلی از ابتدای جولای به 1600 دلار استرالیا (1067 دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت و به ایجاد سیستم مهاجرتی منصفانه‌تر، کوچکتر و بهتر برای استرالیا کمک خواهد کرد.» این در حالی است که تا پیش از این درخواست ویزا 710 دلار استرالیا هزینه داشت.

به نقل از بلومبرگ، استرالیا یکی از بزرگترین بخش‌های دانشجویان بین‌المللی در جهان را دارد و ارزش آن به طور سالانه حدود 48 میلیارد دلار استرالیاست که معادل 7درصد از کل صادرات این کشور است. بر اساس آمار موسسه گراتان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تقریبا یک سوم از نیروی کار ماهر این کشور را تشکیل می‌دهند.

دولت گفته که درآمد اضافی برای کمک به اجرای اقداماتی از جمله بودجه دولت برای آموزش دانشجویان استرالیایی و همچنین حمایت مالی از کارآموزان و کارفرمایان محلی استفاده خواهد شد.

هجوم مهاجران از زمان بازگشایی مرزها پس از همه‌گیری باعث کمبود مزمن خانه‌ها برای اسکان آنها شده است و دولت را مجبور کرده تا محدودیت بیشتری بر ورودی‌ها اعمال کند. انتظار می‌رود که مهاجرت یکی از مباحث کلیدی در انتخابات 2025 استرالیا باشد و پیتر داتون، رهبر مخالفان نیز وعده اقداماتی برای کاهش تعداد مهاجران داده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
این کشورها گرانترین ویزای تحصیلی را دارند + نمودار 2