دوشنبه 16 مهر 1403

باران زمین‌های تشنه زنجان را سیراب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باران زمین‌های تشنه زنجان را سیراب کرد

زنجان - ایرنا - طی هفته اخیر بارش‌های رگباری و غیرمنتظره باران در این فصل از سال زمین‌های تشنه بسیاری از نقاط این استان را سیراب کرد هرچند که خسارت‌هایی نیز به مزارع پرورش ماهی و گندمزارها وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: طی چند روز اخیر، بارش باران مناطق مختلف این استان را فرا گرفت که در برخی مواقع موجب آبگرفتگی معابر شد و آسیب‌هایی نیز به مزارع پرورش ماهی و گندمزارها، وارد کرد.

صفی الله کرامتی به بارش روز گذشته در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: بارش تند باران که عصر چهارشنبه /25 تیر ماه جاری / در این شهر اتفاق افتاد هرچند هیچ خسارت اقتصادی و مالی در بر نداشت اما موجب آبگرفتگی برخی معابر شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: عصر روز گذشته، بیشترین بارش در سطح این استان با 17/6 میلیمتر در شهر زنجان اتفاق افتاد و هوای زنجان را در فصل تابستان، بهاری کرد.

حسین سلطانی با بیان اینکه میزان بارش باران در شهرستان ماهنشان پنج میلیمتر و مابقی شهرستان های این استان نیز کمتر از یک میلیمتر گزارش شد، افزود: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی، امروز نیز در این استان شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم بود که بعد از ظهر با افزایش ابر و در برخی مناطق با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد

وی ادامه داد: در برخی مناطق این استان طی بعد از ظهر و عصر امروز نیز بارش های رگباری محلی و رعد و برق را شاهد خواهیم بود و میزان دمای هوا نیز از فردا / جمعه 27 تیرماه جاری / با افزایش تدریجی همراه شده و هفته آینده هوای گرم و تابستانی را در اغلب مناطق خواهیم داشت.

*س_برچسب‌ها_س*