دوشنبه 9 مهر 1403

بازار ارز در مسیر نزولی / قیمت بیت کوین پایین آمد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازار ارز در مسیر نزولی / قیمت بیت کوین پایین آمد

بازار رمزارزها هم در روز گذشته با نوسانات قابل توجهی همراه بود و قیمت بیت‌کوین که در روزهای اخیر به کانال 66 هزار دلار وارد شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته شاهد نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن، قیمت دلار هرات با گپ منفی 50 تومانی در 60 هزار و 850 تومان بازگشایی کرد و ابتدا با نوسان مثبت به 61 هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات، قیمت این اسکناس تا 60 هزار و 350 تومان کاهش یافت. قیمت دلار در بازار تهران هم روز گذشته از 60 هزار و 850 تومان آغاز به کار کرد و با در پیش گرفتند مسیر نزولی، تا 60 هزار و 400 تومان عقب نشست. درهم امارات هم تحت تأثیر نوسانات دلار در هرات و تهران، با گپ منفی 110 تومانی معاملات خود را در 16 هزار و 790 تومان آغاز کرد و سپس به 16 هزار و 550 تومان رسید.

کاهش قیمت درهم در پی «ارتباط مستقیم آن با نرخ دلار» و «تأثیرپذیری از نوسانات بازارهای بین‌المللی» و «بازار ارز ایران» اتفاق افتاده است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند درهم همانند دلار، در پی فروکش کردن اخبار و هیجانات سیاسی، در حال اصلاح قیمتی است. این گروه معتقدند با تداوم روند فعلی، عقب نشینی درهم امارات به سطوح حمایتی پایین‌تری محتمل است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز «پالس کاهشی تتر به قیمت دلار؛ اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.