جمعه 14 اردیبهشت 1403

بازار مسکن

بازار مسکن

وب‌گاه گسترش

برای انتفاع از تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی، شرط اولیه این است که متقاضی باید تحت پوشش سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی باشد، همان‌طور که از نام این تسهیلات پیداست.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازار مسکن سال 1402 را در حالی پشت سر گذاشت که رکود، بازیگر اصلی آن بود.

وب‌گاه الف

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 14 تهران منتشر شد به طوری که براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد 65 متری در محله اتابک، حداقل باید 2 میلیارد و 270 میلیون تومان هزینه کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فریادهای اعتراضی یکی از حضار مراسم راه و شهرسازی خوزستان نسبت به چند سال انتظار و درخواست مبالغ بسیار بالا جهت تکمیل و تحویل نهضت ملی مسکن در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و حسینی محراب استاندار خوزستان خبرساز شد. فریادهای اعتراضی یکی از حضار مراسم راه و شهرسازی خوزستان نسبت به چند سال انتظار و درخواست مبالغ بسیار بالا جهت تکمیل و تحویل نهضت ملی مسکن در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سامانه املاک و اسکان برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی راه‌اندازی شد اما به دلیل کوتاهی سازمان‌های مربوطه برای در اختیار قرار دادن اطلاعات، هنوز نتایج مورد انتظار محقق نشده است.

وب‌گاه گسترش

یک کارشناس مسکن، اظهار کرد: امید چندانی برای کاهش قیمت اجاره خانه وجود ندارد و باید این موضوع تلخ را پذیرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس اتحادیه مشاوران املاک متذکر شد: الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با هدف‌گذاری 350 هزار واحد امسال با مشارکت‌های مردمی اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

صندوق ملی مسکن در سال 1401 با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده است.

وب‌گاه گسترش

یک کارشناس اقتصادی مدعی شد: رکود بازار مسکن برای سال 1403 یک امر اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق توسعه ملی گفت: با وجود نقدهای مطرح شده به بند ب ماده 3 برنامه هفتم توسعه مبنی بر واگذاری میادین مشترک به صندوق توسعه ملی، اما نه تنها قانون چنین تفسیری ندارد، بلکه به عنوان یک نهاد مالی، صرفا به دنبال سرمایه‌گذاری و بهره برداری این از میادین مشترک در خلأ سرمایه‌گذار و جای خالی ایران در این میادین است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با تامین 38 هزار هکتاری اراضی در نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

درحالی متوسط قیمت مسکن به حدود 81.5 میلیون تومان رسیده که با وام 960 میلیونی مسکن با احتساب هزینه اوراق حق‌تقدم می‌توان حدود 8.7 متر مسکن خریداری کرد.

وب‌گاه گسترش

روز به روز وضعیت قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن بهبود نمی‌یابد و این شرایط در سال 1403 به صورت بحرانی‌تری تشدید شده است.

وب‌گاه گسترش

یک گروه از کارشناسان بانکی، برای حل این معادله دو مجهولی که شامل قدرت وام و قسط ماهانه است، طرح شراکتی تسهیلات مسکن را پیشنهاد داده‌اند. در این طرح، امکان افزایش مبلغ وام از میانگین فعلی 320 میلیون تومان به حداقل 1.2 میلیارد تومان وجود دارد.