شنبه 1 اردیبهشت 1403

بازار مسکن

بازار مسکن

وب‌گاه گسترش

با اشاره به حساسیت شهروندان درباره وضعیت بازار مسکن در سال جدید، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بیان کرد که حوزه مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند سیاست‌های مالی دولت، تورم و نرخ ارز قرار می‌گیرد. او افزود که از منظر کلان، آنچه در سال جدید در حوزه مسکن رخ می‌دهد، بیشتر به رفتارها و سیاست‌های دولت وابسته است.

وب‌گاه گسترش

بانک مرکزی اعلام کرده است که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند 1402 به بیش از 81 میلیون تومان رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تمرکز دولت سیزدهم بر تولید مسکن و بازگشت رونق به ساختمان‌سازی، به تدریج آثار خود را بر بازار مسکن هم گذاشته به طوری که قیمت مسکن در تهران در سال 1402 کمتر از 25 درصد افزایش یافت که دومین رشد پایین آن در 7 سال اخیر محسوب می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بانک مرکزی اعلام کرد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در اسفند 1402 با رشد 24.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 81 میلیون و 440 هزار تومان رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد: همچنین باید ببینیم بازارهای موازی با بخش مسکن چه مسیری را طی می‌کنند و چه کاهش یا جهشی را خواهند کرد که قطعا قیمت مسکن نیز از آن تاثیر می‌گیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در سلب 1403 توضیح داد.

وب‌گاه الف

میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند 1402 نسبت به سال 1401 افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است.

وب‌گاه گسترش

از نظر کارشناسان وضعیت بازار مسکن، در سال گذشته، هزینه ساخت مسکن با حدود 50 درصد افزایش مواجه شده است. همچنین، قیمت متوسط فروش آپارتمان نیز در همان دوره با حدود 70 درصد افزایش مواجه بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت مسکن مهر در دو شهر جدید پردیس و پرند در حومه تهران، طی سال 1402 در میانه تابستان و اوایل پاییز با افت مواجه شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند زمینه ساز تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن شود.

وب‌گاه گسترش

کیانوش گودرزی افزود: دولت در سال گذشته سرگرم سیاست‌های انقباضی و مهار تورم بود و در بازار ارز نیز موفق شد ثبات نسبی بازار را حفظ کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به حساسیت شهروندان در مورد وضعیت بازار مسکن در سال جدید، گفت: حوزه مسکن از مؤلفه‌های بسیاری نظیر سیاست‌های مالی دولت، تورم، نرخ ارز و... اثر می‌پذیرد و از منظر کلان، آنچه در سال جدید برای این حوزه رخ می‌دهد، بیش از هر چیز وابسته به رفتارهای دولت و سیاست‌های اوست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.