یک‌شنبه 15 مهر 1403

بازار پسته رفسنجان در هند و مالزی داغ می‌شود

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بازار پسته رفسنجان در هند و مالزی داغ می‌شود

اقتصادنیوز: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان فعالیت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی را برای خود تعریف کرده که از جمله مهمترین این بازاریابی و صادرات محصول پسته به بازارهای نو و کشورهای آسیایی است و در این راستا شرکت تعاونی در سه رویداد مهم داخلی و خارجی در سال جاری شرکت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اولین رویداد، برگزاری سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران بود و شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان در این نمایشگاه حضور داشت و ارائه محصولات متنوع مربوط به پسته استان کرمان، بازاریابی محصولات و... توسط کارشناسان انجام شد.

به گزارش ایسنا، رویداد مهم دیگری که اخیرا اتفاق افتاد، نشست تجای ایران و کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا (اوراسیا) با دروازه ورودی مالزی بود. این نشست در سالن همایش‌های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و نمایندگان شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان حضور داشتند.

در حاشیه این نشست، نمایندگان شرکت تعاونی با نمایندگان سایر کشورهای اوراسیا و از جمله مالزی دیدار و جلسه مشترکی برگزار نمودند. در این جلسه نیز محصولات متنوع شرکت تعاونی معرفی و مقرر شد با همکاری نمایندگان کشورهای فوق، صادرات محصولات شرکت تعاونی پسته رفسنجان به این کشورها مورد بررسی و تسهیل قرار گیرد.

خبر مرتبط افزایش قیمت درهم امارات و لیر ترکیه؛ رینگیت مالزی در سرازیری / سنت شکنی عمان و بحرین در خاورمیانه

اقتصادنیوز: امروز بازار شاهد نوسان صعودی عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است و ریال عمان افزایش ارزش 780 تومانی در مقایسه با روز گذشته داشت و 155610 تومان قیمت گذاری شد.

برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه چهار روزه صنایع غذایی هند (World food India) با حضور 90 کشور جهان، رویداد دیگری بود که شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان با برپایی غرفه و با حضور سه تن از کارشناسان خود در آن شرکت نمود. در این نمایشگاه نیز کارشناسان شرکت فوق علاوه بر معرفی محصولات متنوع شرکت پسته، زمینه صادرات محصولات پسته ایران را به این کشور فراهم نمودند.

از جمله مقامات ارشد کشوری که در این نمایشگاه حضور یافتند، سفیر کشورمان و وزیر اقتصاد دهلی بودند و وزیر اقتصاد دهلی قول پیگیری برای تسهیل صادرات محصول پسته ایران به این کشور را داد. همچنین طی مذاکره سفیر کشورمان با ریاست بانک مرکزی بر رفع موانع صادرات پسته به کشور هند، تاکید شد.

براساس این گزارش، کشور هندوستان تاکنون محصولات پسته‌ای موردنیاز خود را از کشور آمریکا تامین می‌کرد که با رایزنی‌های صورت گرفته، محصولات کشورمان از طریق شرکت تعاونی تولیدکندگان پسته رفسنجان به این کشور صادر خواهد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
بازار پسته رفسنجان در هند و مالزی داغ می‌شود 2