پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه اسپانیایی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه اسپانیایی

تهران - ایرنا - بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در خصوص سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا، تیتر برخی رسانه‌های اسپانیایی زبان شد.

خبرگزاری اسپانیایی افه با انتشار تصویری از آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در گزارشی از سخنان امروز چهارشنبه ایشان نوشت: رهبر انقلاب ایران در سخنرانی امروز خود به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی را با خشونت‌های ایالات متحده آمریکا علیه بسیاری از کشورها از جمله افغانستان و عراق مقایسه کرد.

در حالی که این روزها حوادث آمریکا زیر ذره بین رسانههای جهان رصد می‌شود، این رسانه اسپانیایی نیز به بازتاب سخنان رهبر انقلاب در محکومیت سیاست‌های نژادپرستانه پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه ای اعتراض‌های ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا را حاصل بروز واقعیت‌هایی دانست که تا کنون پنهان نگاه داشته شدند.

روزنامه لاوانگواردیا نیز در گزارشی با تیتر «رهبر ایران قتل فلوید را ناشی از ماهیت آمریکا دانست» به بازتاب سخنان ایشان پرداخت.

تارنمای رادیویی دولتی کوبا نیز در گزارشی با انتشار تصویری از امام راحل به سالگرد ارتحال ایشان پرداخت و نوشت: تجمع میلیونی ایرانیان در مراسم تشییع امام خمینی در تاریخ بی سابقه بوده است، آیت الله خمینی برای ایرانیان نماد ارزش‌های اسلام حقیقی، مقاومت و مبارزه با امپریالیسم است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*