جمعه 15 تیر 1403

بازتاب وداع آموزگار مهابادی مبتلا به کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازتاب وداع آموزگار مهابادی مبتلا به کرونا

مهاباد - ایرنا - "شیدا امینی" آموزگار شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی که روز گذشته (یکشنبه) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، شب قبل از فوت در سامانه "شاد" با دانش‌آموزانش وداع کرد.

به گزارش ایرنا، این وداع آموزگار مهابادی که پس از فوت در فضای مجازی به‌ویژه کانال‌های تلگرامی این شهر منتشر شده است یک دقیقه و 47 ثانیه است اما به اندازه‌ای سوزناک و دردآور است که هر کسی از شنیدن آن متاثر می‌شود.

این وداع آموزگار پایه پنجم دبستان دخترانه فاخر "گوگتپه" با دانش‌آموزانش علاوه بر بازنشر شدن در کانال‌های مختلف، بارها توسط کاربران مورد بازدید قرار گرفته و به یکی از بحث‌های داغ این روزها در فضای مجازی مبدل شده است که دل هر شنونده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این آموزگار مهابادی در ابتدای پیام خود، دانش‌آموزان کلاس را "دختران زیبایم" خطاب می‌کند و سپس از تمام دانش‌آموزانی که جویای حال وی شدند قدردانی و از آنها می‌خواهد بیشتر مراقب خودشان باشند و برای وی هم دعا کنند.

هر چند این پیام به زبان کردی است، اما ترجمه فارسی آن بدین شرح است: "دختران زیبایم حالتان خوب است، دیلان جان، هلیا، آنیتا، احمدی بوکانی، باران جان." چند سرفه خشک که برای مدتی پیام صوتی را با مشکل مواجه می‌کند و دوباره با همان صدا اما کمی ضعیف‌تر و آرام‌تر گفته‌هایش را ادامه می‌دهد.

"همه دختران گلم که پیام و صدا فرستاده بودید و جویای حالم شده بودید از همگی‌تان ممنون هستم، ثناجان و هنارجان اسم‌تان تازه یادم آمد." دوباره سرفه و قطع شدن مکالمه خانم آموزگار.

"بسیار ناراحتم، چند روزی است در بیمارستان بستری شدم."

"دخترهای گلم ناراحت نباشید و برایم دعا کنید" دوباره سرفه‌های خشک، پیام آموزگار را برای چندمین بار قطع می‌کند اما در آخرین جملات خانم معلم در حالی که صدا و شرایط بسیار نامناسبی دارد به دانش‌آموزان توصیه می‌کند که مواظب خود و خانواده‌هایشان باشند و برای آنها دعا می‌کند" انشاالله شما و خانواده‌هایتان از این بیماری به دور باشید."

انتشار آخرین پیام و خداحافظی این آموزگار مهابادی باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها، با دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان مهاباد ابراز همدردی کنند و از شهروندان بخواهند که برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.

این آموزگار مهربان در آخرین شب زندگی خود و چند ساعت قبل از فوتش این فایل صوتی را برای شاگردانش ارسال کرد در حالی که در صدای نفس‌های تنگ وی عشق به آموزگاری و دانش‌آموزان موج می‌زند و نشان می‌دهد که حتی در آخرین نفس‌هایش به یاد دانش‌آموزانش است.

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جامعه فرهنگیان این شهرستان نیز از مرگ نابهنگام این آموزگار مهابادی متاثر بوده و این ضایعه را به خانواده وی، دانش‌آموزان و همکاران دبستان فاخر "گوکتپه" می‌گویند.

امید رفیعی‌نیا افزود: مرحوم "شیدا امینی" 16 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش این شهرستان را داشت و امسال به عنوان آموزگار پایه پنجم دبستان دخترانه فاخر "گوکتپه" این شهرستان فعالیت می‌کرد.

وی اضافه کرد: این آموزگار 42 ساله که بیماری زمینه‌ای هم داشت پس از ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه کرده بود و پس از سه روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به دلیل شدت بیماری بستری و سپس فوت کرد.

اگرچه شیوع ویروس کرونا و ابتلای وی به بیماری کویید 19 دیدار این آموزگار مهابادی را با دانش‌آموزانش را به قیامت پیوند داد؛ اما پژواک این صدا، ناقوس مرگ کرونا را به صدا در می‌آورد و از همگان می‌خواهد در این روزهای سخت مراقب سلامتی خودشان باشند.

مهاباد با 330 مدرسه شهری و روستایی دارای 43 هزار دانش‌آموز است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*