پنج‌شنبه 5 مهر 1403

بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران اغلب قیمت‌ها مسیر کاهشی را دنبال کردند و قیمت لیر ترکیه هم نسبت به روز گذشته پایین آمد و به 1740 تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها صنعت گردشگری در جهان با سرعت بسیار محسوسی در حال پیشرفت است و کشورها تمام تلاش و توان خود را برای سبقت از یکدیگر در جلب نظر گردشگران و مسافران به کار گرفته‌اند؛ اتفاق مهمی که در پی آن شاهد نوآوری های بسیاری در گوشه و کنار جهان هستیم. در این بین کشورهای خاورمیانه هم شانه به شانه کشورهای اروپایی حرکت کرده و توانسته‌اند با ربودن گوی سبقت از رقبا، پیشتاز صنعت توریسم در جهان شوند.

بر اساس آخرین سنجش جهانی گردشگری توسط سازمان گردشگری سازمان ملل، حدود 790 میلیون گردشگر در 7ماهه اول سال 2024 به سفرهای بین‌المللی رفته اند که این آمار، حدود 11‌درصد بیشتر از سال 2023 و تنها 4‌درصد کمتر از سال 2019 است و خاورمیانه همچنان پیشتاز سفرهای بین‌المللی بوده و به صورت نسبی، قوی ترین منطقه در حال رشد باقی ماند و تعداد ورودی های بین‌المللی آن در هفت ماهه اول سال 2024، حدود 26‌درصد بالاتر از سطح سال 2019 بود. به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، چند مقصد از جمله قطر، عربستان سعودی و بحرین در منطقه تا ژوئیه 2024 از نتایج خارق العاده ای برخوردار شدند. تسهیل صدور روادید، سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ گردشگری، افزایش ظرفیت هوایی، بازاریابی قوی، میزبانی رویدادها و تنوع محصولات، همگی باعث تقویت گردشگری ورودی در این مقاصد شده اند.

آلبانی (128درصد)، صربستان (126درصد)، تاجیکستان (85درصد)، پاکستان (76درصد)، مونته‌نگرو (70درصد)، مقدونیه شمالی‌(60درصد) و پرتغال (57درصد)، ترکیه (55درصد) و کلمبیا (54درصد) هم طبق این گزارش بهترین عملکرد را با کسب درآمد دو برابری از گردشگری تا ژوئن یا ژوئیه 2024 از خود نشان داده اند. بر اساس داده های سه ماه اول، عربستان سعودی (207درصد) و السالوادور (168درصد) نسبت به سه ماه اول 2019 از رشد فوق‌العاده ای برخوردار بودند.

با این حال انتظار می رود با وجود پابرجا ماندن چالش ها، گردشگری بین‌المللی در سال 2024 به طور کامل سطوح قبل از همه‌گیری را بازیابی کند که این امر، با حمایت تقاضای قوی در سطح جهانی، افزایش ارتباطات هوایی و بهبود مستمر چین و دیگر بازارهای بزرگ آسیایی همراه خواهد بود. حال که از وضعیت گردشگری در خاورمیانه که بسیاری از مقاصد گردشگری مسافران ایرانی در آن قرار دارند را مرور کرده‌ایم، بر آخرین قیمت ارز پرترددترین کشورها برای ایرانیان در بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 4 مهر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار شیب نزولی را تجربه کرد و 1740 تومان ارزش گذاری شد. قیمت لیر در پایان معاملات امروز 30 تومان افت داشته است.

نرخ امروز دینار عراق در بازار

قیمت دینار عراق که به تازگی از محدوده رنج خارج شده بود و افزایش را در پیش گرفته بود، بار دیگر به محدوده رنج بازگشت و بدون تغییر نسبت به روز گذشته 46 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در حالی معاملات را به پایان رساند که در 16416 تومان قرار داشت و نسبت به روز گذشته 206 تومان ارزان شد.

نرخ امروز ریال عمان

امروز همچنین قیمت ریال عمان بر مدار کاهش حرکت کرد و با ریزش هزار و 940 تومانی که نسبت به روز گذشته داشت؛ 155740 تومان خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

منات آذربایجان هم امروز به تبعیت از جو کاهشی حاکم بر بازار تهران مسیری جز افت قیمت را پیش روی خود ندید و با افت 440 تومانی روز را به پایان رساند. ارزش هر منات عصر امروز به 35140 تومان رسیده است.

نرخ امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان که همواره یکی از کم نوسان ترین ارزهای موجود در بازار تهران است، تسلیم جناح کاهشی بازار ارز شد و با افت یک تومانی در محدوده رنج، 155 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز شاهد کاهش قیمت لاری گرجستان نسبت به روز گذشته است. ارزش هر لاری عصر امروز به 22100 تومان رسید تا 280 تومان ارزان شده باشد.

نرخ امروز بات تایلند

در نهایت به مقاصد شرق آسیای دور دنیای امروز رسیدیم و در اولین گام قیمت بات تایلند که طی چند هفته اخیر خلاف جریان بازار ارز شنا کرده است، کاهشی بود و 23 تومان پایین آمد. ارزش هر بات در پایان معاملات بازار به 1822 تومان رسید.

قیمت رینگیت مالزی

هر رینگیت مالزی هم امروز در بازار در حالی 14470 تومان قیمت خورد که در مقایسه با پایان معاملات روز گذشته، 70 تومان افزایش قیمت داشته باشد و تنها ارزی لقب بگیرد که در روز چهارشنبه در مسیر صعودی نوسان داده است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از تقویت جناح کاهشی در بازار دارد و به جز دینار عراق و رینگیت مالزی که به ترتیب ثبات و افزایش قیمت را تجربه کردند، سایر ارزها در محدوده مشخص نوسان کاهشی را به ثبت رساندند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد 2
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد 3
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد 4
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد 5
بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه؛ درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری / خاورمیانه زبانزد گردشگری در جهان شد 6