شنبه 7 مهر 1403

بازگشت هوای پاک به تهران | درارتفاعات برف می بارد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
بازگشت هوای پاک به تهران | درارتفاعات برف می بارد

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، کیفیت هوای تهران پس از چند روز به حالت پاک نزدیک شده است. بارش باران و وزش باد موجب بهبود شاخص‌های کیفیت هوا شده‌اند.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر شاخص کیفیت هوا به عدد 54 رسیده و کیفیت هوای تهران به دلیل بارش باران و وزش باد در وضعیت قابل قبول و نزدیک به پاکی قرار دارد.

در 24 ساعت گذشته، شاخص کیفیت هوا عدد 84 را نشان می‌دهد و هوای تهران در این مدت نیز در وضعیت قابل قبول بوده است.

از ابتدای سال، تهران 5 روز هوای پاک، 127 روز هوای قابل قبول، 57 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز هوای ناسالم را تجربه کرده است. این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش 8 روز هوای پاک، 137 روز هوای قابل قبول و 42 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 5 روز ناسالم برای همه افراد داشته است.

امروز (شنبه) در استان های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی، برخی نقاط استان های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات مرکزی البرز بارش برف پیش بینی می شود. شدت بارش در این روز در گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی البرز است.

فردا (یکشنبه) در استان های خراسان رضوی و جنوبی، استان های ساحلی خزر، برخی نقاط استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان، دوشنبه در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و مازندران و سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب کشور بارش پیش بینی مشی شود.

شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دما در استان های واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی و زنجان رخ خواهد داد. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور، در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

دریای خزر در 2 روز آینده مواج است.

آسمان امروز تهران ابری و مه آلود و در برخی ساعت ها همراه با رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد شدید و احتمال تگرگ است. بیشینه دمای امروز پایتخت 18 و کمینه دمای آن 15 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

بازگشت هوای پاک به تهران | درارتفاعات برف می بارد 2