شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه 55 آنلاین

برندا گارستون در جستجوی میراث خود است؛ بخش‌هایی از میراث فرهنگی او در سراسر صحرای تانامی در شمال غربی استرالیا پراکنده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

برندا گارستون در جستجوی میراث خود است؛ بخش‌هایی از میراث فرهنگی او در سراسر صحرای تانامی در شمال غربی استرالیا پراکنده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

باستان‌شناسان در دو سال اخیر در حال کار در یک سایت تاریخی به‌نام «سقاره» در منطقه «جیزه» در جنوب شهر «قاهره» بوده‌ا

وب‌گاه خبر آنلاین

دیجیاتو نوشت: به گفته باستان شناسان، این خالکوبی‌ها با «بس» خدای محافظت از زنان و کودکان در هنگام زایمان ارتباط دارد.

وب‌گاه عصر ایران

شرکت سازنده این خط مترو برای احداث آن با باستان شناسان همکاری داشته است و وسایل به نمایش گذاشته شده در این ایستگاه بخشی از هزاران اثر باستانی کشف شده در طول فرآیند ساخت آن است.

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت نیوز نوشت: یک کشاورز خوش شانس در مزرعه چغندر خود، یک کمربند طلای 2500 ساله پیدا کرده است. باستان شناسان این اکتشاف تصادفی را بسیار منحصر به فرد می‌دانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در سال 1937، برادفورد واشبرن، عکاس و نقشه‌بردار افسانه‌ای هوایی، صدها پوند از تجهیزات دوربین، تجهیزات نقشه‌برداری و تجهیزات را هنگام کاوش در منطقه سردسیر یوکان کانادا، به دلیل آب و هوای بد رها کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

این در حالی است که یکی از باستان شناسان همدانی در زمان پیدا شدن این سنگ نگاره ها، در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها از تاریخی بودن این آثار و حتی ارسال تحقیقات خود به یک مجله استرالیایی برای انتشار سخن گفته بود.

وب‌گاه 55 آنلاین

یک نمونه مو از یک سر غنیمت باستانی که در پرو دفن شده بود نشان می دهد که قربانی قبل از مرگ یک گیاه روانگردان مصرف کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

باستان شناسان در موصل موفق به کشف حکاکی هایی از دوره آشوری ها روی دیواره های یک دروازه باستانی شدند.

وب‌گاه عصر ایران

کارشناسان معتقدند استفاده از هیپوکاست در گذشته هزینه زیادی داشته و باید به طور مداوم سوخت هیزم و نیروی کار برای کارکرد آن تامین می‌شد.

خبرگزاری دانشجو

وب‌گاه خبر آنلاین

مقبره توت عنخ آمون که در سال 1922 کشف شد، هنوز دست نخورده‌ترین مقبره فرعون است که تا کنون یافت شده است. در آن زمان، مصنوعات نفیس پادشاه توت و زیارتگاه دفن استادانه او جهان را مجذوب خود کرد و بینش جدیدی در مورد مصر باستان ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت نیوز نوشت: مصر کشوری غنی از آثار باستانی با قدمت بالا است. به تازگی پیام عجیب حک شده بر روی مقبره شاهین در مصر باعث گیج شدن باستان شناسان شده است!

خبرگزاری مهر

استان گلستان به دلیل تنوع آب و هوایی و جاذبه های متنوع اش همیشه می تواند مقصد سفر باشد اما این روزها فصل پاییز، جنگل های تاریخی هیرکانی اش را درخشان تر از همیشه کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

باستان شناسان موفق به کشف گونه منقرض شده انسان هایدلبرگی در غاری واقع در لهستان شدند. ناشناخته های این غار چیست و حقایق پشت پرده آن کدام است؟