شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت نیوز نوشت: باستان‌شناسان از کشف یک غار پلمپ شده مخفی در فلسطین اشغالی خبر داده‌اند که انبوهی از اشیاء دیدنی باستانی را در خود جای داده است.

خبرگزاری مهر

آغاز سفرهای آخر تابستان و نبود بلیت پرواز، تدوین نظام‌نامه پایگاه‌های میراث فرهنگی ملی و جهانی، برگشت طرح مانع‌زدایی از توسعه برق از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دندان انسانی کشف شده با قدمت 1.8 میلیون سال یکی از قدیمی ترین شواهد هومینین ها، گونه های اولیه انسان، در خارج از آفریقا شناخته می شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: تپه تاریخی هفت هزار ساله قلی درویش این استان به منظور تبدیل شدن به یک سایت موزه نیازمند هزینه‌های زیادی می‌باشد و امید است با جذب اعتبارهای لازم فاز به فاز افتتاح شود.

خبرگزاری ایرنا

نوشهر - ایرنا - معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حداکثر تا یک ماه آینده طرح بهره برداری از فضای پیرامونی قلعه باستانی مارکوه شهرستان رامسر واقع در غرب مازندران تهیه و عملیاتی شود.

خبرگزاری مهر

معدن و غارهای طبیعی محل کشف اجساد مومیایی شده لاپلنگ تحت انفجارهای پی در پی قرار دارد هر چند اجساد به موزه منتقل شده ولی هنوز بررسی های دقیقی درباره این محل انجام نگرفته است.

خبرگزاری ایرنا

نوشهر - ایرنا - قلعه هزار ساله مارکوه منطقه کتالم رامسر به دلیل بی توجهی در حفاظت از این شناسنامه های تاریخی منطقه سالها به حال خود رها شده بود تا این که دولت مردمی سیزدهم با تزریق 30 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر از سرگیری کاوش های باستانی و مرمت آن، خوشحالی اهالی و دوستداران میراث فرهنگی را فراهم کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عکس های از کشتی تایتانیک با وضوح کامل در عمق 3810 متری سطح دریا گرفته شده اند که جزئیات جدیدی از این کشتی را به نمایش می گذارد.

خبرگزاری دانا

ارجمندی گفت: تپه تاریخی قلی درویش به اندازه تخت جمشید اهمیت تاریخی دارد اما برای آن بودجه مناسبی اختصاص داده نمی شود برای تبدیل شدن به سایت موزه هزینه زیادی لازم است با جذب اعتبارات بیشتر فاز به فاز افتتاح خواهد شد البته اکنون نیز بازدید انجام می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

باستان شناسان موفق به کشف گور 31000 ساله‌ای در اندونزی شدند که اولین بیمار قطع عضو شناخته شده را در خود جای داده است.

وب‌گاه الف

باستان‌شناسان موفق به کشف اسکلتی 31 هزار ساله شده‌اند که متعلق به عصر حجر است و در کمال تعجب، پای چپش جراحی شده است.

وب‌گاه عصر ایران

باستان شناسان قدیمی‌ترین شواهد از یک عمل جراحی در انسان را کشف کرده‌اند. یک انسان متعلق به جامعه شکارچی - گردآورنده از عصر حجر که بیش از 30 هزار سال پیش زندگی می‌زیسته است، پای چپش طی یک عمل جراحی باستانی به دقت قطع شده است که اولین جراحی شناخته شده طی ده‌ها هزار سال تاریخ انسان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: باستان‌شناسان معتقدند که چنگیز خان از نزدیکانش خواست که پس از مرگ او را بدون هیچ علامت و نشانه مشخصی از محل دفنش به خاک بسپارند.

وب‌گاه عصر ایران

اورامانات تخت از 2 قسمت کوچک و بزرگ تشکیل شده که قسمت کوچک آن متعلق به شهر حلبچه در عراق است و قسمت بزرگ آن، بخشی از استان‌های کرمانشاه و کردستان محسوب می‌شود.

وب‌گاه فرارو

گروهی از دانشمندان وابسته به دانشگاه پکن، به این نتیجه رسیده‌اند که اسکلت‌های متعدد دفن شده در بالای سازه به احتمال زیاد متعلق به برده‌هایی است که مقبره را ساخته‌اند و سپس برای حفظ راز مکان مقبره چنگیز خان آن‌ها نیز به خاک سپرده شدند.

وب‌گاه فرارو

تعداد زیادی از زیباترین روستاهای ایران در دامنه کوه‌های بلند و روی زمین‌های شیب دار ساخته شده‌اند.